fbpx

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ: Ο Πατρινός συνθέτης που έβαλε «Φωτιά στα Σαββατόβραδα!»

Το ΠΑΤΡΙΝΟΡΑΜΑ παρουσιάζει τον αθέατο μουσικοσυνθέτη πολλών μεγάλων λαϊκών επιτυχιών!

 

Συνέντευξη στον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟ

Είναι ο συνθέτης, που ανάμεσα στα άλλα διαχρονικά σουξέ, έγραψε και το περίφημο «Φωτιά στα Σαββατόβραδα» που ακόμα τραγουδάει ολόκληρη η Ελλάδα! Και είναι Πατρινός: O Γιώργος Γεωργόπουλος!

 

Ένας ρέκτης του λαϊκού τραγουδιού και ένας ακήρατος εργάτης του ρεμπέτικου πενταγράμμου, που εκτός από πετυχημένος μουσικοσυνθέτης, θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους σολίστες του μπουζουκιού!

 

Ο Γιώργος Γεωργόπουλος, γεννήθηκε στην Πάτρα το 1955, ενώ ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική το 1969. Εργάσθηκε σαν σολίστ του μπουζουκιού μέχρι το 1975 στην Πάτρα, κάποιες φορές και με τους αείμνηστος αδελφούς του Αρίστο (αρμόνιο) και Θοδωρή (μπουζούκι), επίσης δεξιοτέχνες μουσικούς, που «έφυγαν» νωρίς.

 

Με τον αείμνηστο Στάθη Ψάλτη, σε νυχτερινή έξοδό του 
στο κέντρο που ήταν μαέστρος

 

Στη συνέχεια πήγε στην Αθήνα, όπου έπαιξε πρώτο μπουζούκι δίπλα στα μεγαλύτερα ονόματα του λαϊκού και του ρεμπέτικου πενταγράμμου: Τάκη Μπίνη, Πρόδρομο Τσαουσάκη, Σπ.Ζαγοραίο, Καίτη Γκρέυ, Πόλυ Πάνου, Μανώλη Αγγελόπουλο, Τζένη Βάνου, Σταμάτη Γονίδη, Θέμη Αδαμαντίδη, Στάθη Αγγελόπουλο κ.α.

Παράλληλα ασχολήθηκε με τη σύνθεση και έχει μέχρι σήμερα κυκλοφορήσει περίπου 300 τραγούδια κι ανάμεσα τους αρκετές επιτυχίες με γνωστούς τραγουδιστές.

Στιχουργοί με τους οποίους συνεργάσθηκε είναι οι Λάκης Τσώλης,

Κώστας Κοφινιώτης, Τάσος Οικονόμου, Μάνος Κουφιανάκης, Ηλίας Φιλίππου κ.α.

Τραγούδια του ηχογράφησαν οι: Δούκισα, Γ. Μπουλουγουράς, Μ. Αγγελόπουλος, Ρ. Σακελλαρίου, Γ. Βογιατζής, Αν. Δημητρίου, Στ. Αγγελόπουλος, Λ. Πανταζής κ.α.

 


Συνοδεύοντας την Άντζελα Δημητρίου, που της χάρισε το σουξέ «Φωτιά στα Σαββατόβραδα»

Κάποια από τα γνωστά τραγούδια του είναι τα “Χαμένη Πολιτεία”, “Φωτιά στα Σαββατόβραδα”, “Για θύμησέ μου τ’ όνομα σου” κ.α.

Από το 2000 ασχολείται ενεργά και με το τραγούδι σε χώρους που φιλοξενούν ρεμπέτικα και λαϊκά ακούσματα

Τα τελευταία χρόνια τον βρίσκουμε στο μουσικό στέκι «Μπακαλόγατος» της Καισαριανής, μαζί με την ταλαντούχα κόρη του Αθηνά, που ξεχωρίζει ως τραγουδίστρια.  Στο τελευταίο του προσωπικό cd «Η ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΛΛΟΚΑΡΔΙΑ» παίζει και ερμηνεύει παλιά λαϊκά και ρεμπέτικα με το δικό του τρόπο.

 

Μόλις 17 ετών, συνοδεύει τον μεγάλο Πάνο Μιχαλόπουλο στο ιστορικό 
νυχτερινό κέντρο "Δειλινά" του Τάκη Παλαιοθοδωρου στην Πάτρα. 
Δεξιά, εικονίζεται στα πλήκτρα ο αείμνηστος αδελφός του, Αρίστος Γεωργόπουλος, 
στα τύμπανα ο επίσης αείμνηστος Πατρινός μουσικός Μιχάλης Πασματζής, 
ενώ στην κιθάρα, ήταν ο Γιάννης Κούτουλας.

 

Μιλώντας στον Παναγιώτη Ρηγόπουλο,  θυμάται την Πάτρα των νεανικών του χρόνων και εξομολογείται το ανεκπλήρωτο καλλιτεχνικό χρέος του, απέναντι στην πόλη που γεννήθηκε:

«Θυμάμαι με συγκίνηση, την πρώτη φορά που ανέβηκα να παίξω κιθάρα και τρομπέτα, σε ηλικία 12 χρονών με κοντό παντελονάκι στο κέντρο «Γκότσης» στα  Μποζαΐτικα. Ήταν τα πρώτα όργανα που έμαθα…

 

Νιώθω, ότι έχω αφήσει ένα ανεκπλήρωτο καλλιτεχνικό χρέος απέναντι στην πόλη που γεννήθηκα και θα το εκπληρώσω σύντομα: Θα είναι ένα τραγούδι που θα μιλάει για την Πάτρα! Την αγαπημένη μου γενέτειρα!»

 

Με τον Κώστα Καρουσάκη και την παρέα τους

 

 

-Ποιοι ήσαν οι μεγάλοι οργανοπαίκτες και συνθέτες, που ξεκινώντας είχατε ως ινδάλματά σας;

«Πρώτος και καλύτερος και αυτόν που μελετούσα παρά πολύ ήταν ο Μανώλης Χιώτης: Αξεπέραστος σε όλα! Ο  μάγκας που έβαλε… κολόνια στο μπουζούκι! Στηνπορεία ανακάλυψα και αναγνώρισα το έργο από πάρα πολλούς και αξιόλογους μουσικούς και σύνθετες όπως: Τσιτσάνης, Παπαϊωάννου, Ζαμπέτας, Βαμβακάρης,  Χατζηχρήστος, και άλλοι πολλοί…»

 

-Πότε νιώσατε για πρώτη φορά μουσικό δέος, ως συνθέτης ή ως σολίστ και για ποιο λόγο; 

«Όταν συνόδευσα τον Μανώλη Αγγελόπουλο, την Πόλυ Πάνου, την Βίκυ Μοσχολιού την Καίτη Γκρέυ! Όνειρο ζωής για μένα! Μεγαλεία, που τα εκπλήρωσα σχεδόν με τους περισσότερους μεγάλους τραγουδιστές που έβγαλε το ελληνικό μας τραγούδι.

Ως συνθέτης, η μεγαλύτερη συγκίνηση της ζωής μου  ήρθε στο τρίτο τραγούδι που έγραψα: Έκανα μια από τις μεγάλες μου επιτυχίες με την «Χαμένη πολιτεία». Ποιος δεν το τραγούδησε και δεν το τραγουδάει ακόμα στις μέρες μας;»

 

Συνοδεύοντας την σπουδαία Τζένη Βάνου

 

 

-Μεγάλος σολίστ του μπουζουκιού, αλλά και το ίδιο σπουδαίος λαϊκός συνθέτης. Υπήρξε κάποιος από τους δύο ρόλους που τον προτάξατε έναντι του άλλου και γιατί; 

«Και τους δυο ρόλους τους αγάπησα πολύ, και σαν μπουζουξής πρωταρχικά κι έπειτα σαν συνθέτης. Αν δεν μάθεις πρώτα να παίζεις μπουζούκι, να γνωρίσεις την λαϊκή μας μουσική πως θα γράψεις τραγούδι;

Βέβαια για να λέμε την αλήθεια, μ’ αρέσει πιο πολύ να παίζω μπουζούκι. Εδώ και χρόνια έχω σταματήσει να συνθέτω. Δεν με εκφράζουν οι σημερινοί τραγουδιστές. Ευτύχισα και έγραψα τραγούδια, όπως για τον Μανώλη Αγγελόπουλο, την Δούκισσα, τον Γιάννη Βογιατζή και για άλλους πολλούς τραγουδιστές. Κατά κάποιο τρόπο εκπλήρωσα το ψώνιο μου και το σταμάτησα όταν κατάλαβα ότι με εκμεταλλευόντουσαν…»

 

Με την επί χρόνια συνεργάτιδά του, την μοναδική Χαρούλα Λαμπράκη

 

-Υπήρξατε φειδωλός στις δισκογραφικές σας συνεργασίες ως συνθέτης; Με ποιο κριτήριο δίνατε τραγούδια σας σε τραγουδιστές;

«Συνήθως με τις δισκογραφικές εταιρίες οι συνεργασίες μου δεν ήταν και οι καλύτερες. Διότι οι παραγωγοί των εταιριών κοιτούσαν με γνώμονα πάντα τα συμφέροντα της εταιρίας και των τραγουδιστών και σε εμάς κοιτούσαν πώς θα μας δώσουν τα ψίχουλα…

Εγώ πήγαινα τα τραγούδια μου, τα άκουγε ο κάθε παραγωγός και αυτός επέλεγε σε ποιον ή ποια θα τα δώσει. Πολλές φορές γινόταν και το αντίθετο: Πήγαινα τα τραγούδια σε μια φίρμα και αυτός τα έδινε στο παραγωγό του και αποφάσιζαν από κοινού…»

 

 -Το λαϊκό τραγούδι είναι ζωντανό και παραγωγικό σήμερα; Υπάρχουν νέες προτάσεις, ή απλά έχουμε προσπάθεια απομίμησης του αυθεντικού;

«Το λαϊκό τραγούδι -αν μπορεί να ειπωθεί λαϊκό το σημερινό τραγούδι- ούτε ζωντανό είναι ούτε παραγωγικό!

Δεν ξέρω πώς να το ονομάσω, περνά όπως όλα τα πράγματα και αυτό την κρίση του. Πιστεύω, ότι δεν υπάρχουν ούτε εταιρίες να το στηρίξουν ούτε παραγωγοί και προ πάντων πιστεύω δεν υπάρχουν λαϊκές φωνές γενικότερα…»

 

«Σχεδόν κανένας τραγουδιστής που του χάρισα σουξέ, δεν μου λέει καλημέρα!»

 

Συνοδεύοντας με το μπουζούκι του, την κόρη του Αθηνά Γεωργοπούλου

 

-Όλοι εκείνοι οι τραγουδιστές που ευεργετήσατε με τις επιτυχίες σας, σας είναι ευγνώμονες;

«Όλοι εκείνοι οι τραγουδιστές που ευεργετήθηκαν από τα τραγούδια μου και τους χάρισα σουξέ, σχεδόν κανένας τους δεν μου λέει ούτε χρόνια πολλά στην γιορτή μου… Τι άλλο να πω;»

 

-Το μπουζούκι νιώθετε ότι στις μέρες μας είναι ένα κακοποιημένο μουσικό όργανο;

«Στις μέρες μας, είναι εντελώς κακοποιημένο! Και σε αυτό φταίνε ορισμένοι «μπουζουκοφάγοι παραγωγοί», έτσι τους λέω εγώ, που δεν ξέρουν τι τους γίνεται!

Ένα μόνο σας λέω: Όπως η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει έτσι και το μπουζούκι δεν θα πεθάνει ποτέ! Έχουμε ιερά υποχρέωση εμείς οι παλαιότεροι, όπως και οι νεότεροι να το προστατέψουμε και αυτό κάνουμε πιστεύω οι περισσότεροι μπουζουξήδες…»

 

Με τον σπουδαίο ομότεχνό του Χρήστο Νικολόπουλο

 

 

-Μετά από μια τόσο μεγάλη καλλιτεχνική διαδρομή, έμπλεη από διακρίσεις και εύσημα, υπάρχει σήμερα κάποια καλλιτεχνική κορυφή που θέλετε να πατήσετε;

«Είμαι τόσο χορτασμένος καλλιτεχνικά, συνόδεψα τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού καλού λαϊκού τραγουδιού έπαιξα με κορυφαίους μουσικούς… Θέλω να ζήσω πλέον χαλαρά και ήρεμα την καλλιτεχνική πορεία χωρίς βαβούρες, σαχλά τραγούδια και το κυριότερο, χωρίς ηχορύπανση…»

-Τι θα λέγατε σε ένα νέο παιδί, που θέλει να ασχοληθεί με το λαϊκό τραγούδι; 

«Αν θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με το λαϊκό μας τραγούδι, πρέπει να προσέξει πάρα πολύ τους δάσκαλους του. Έχει σημασία αυτό που λέω. Και να ακούει τους παλιούς τραγουδιστές και τους παλιούς μουσικούς… Γιατί εκεί είναι όλος ο πλούτος και ο πολιτισμός της μουσικής!»

 

Συνοδεύοντας τον Γιώργο Καμπουρίδη, την εποχή της καλλιτεχνικής ακμής του