Μαξιμαλισμός: Η άγνωστη λέξη της Πάτρας…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ

Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος

 

Μαξιμαλισμός: Η άγνωστη λέξη της Πάτρας…

Το περιοδικό που κρατάτε στα χέρια σας περιγράφεται με μια λέξη:

Μαξιμαλισμός. Μια έγχρωμη έκδοση 196 σελίδων με πανελλήνιου

ενδιαφέροντος θεματολογία δεν την αποτολμούν πια ούτε στην Αθήνα, πόσο μάλλον στην περιφέρεια. Δεν είναι η πρώτη φορά που

συναντήθηκα με την λέξη μαξιμαλισμός στις εκδόσεις.

Την δεκαετία του 90 όταν έγινα ιδιοκτήτης της ¨Ημέρας" παρέλαβα 12 εργαζόμενους και 6 σελίδες. Λίγα χρόνια μετά η Ημέρα είχε 55 εργαζόμενους και 80 σελίδες, με τρία ένθετα καθημερινά (πολιτισμός, αθλητισμός, οικονομία). Είχε ακόμη περιοδικό, ραδιοφωνικό σταθμό, αθλητική εφημερίδα (Sportweek), έγχρωμο πιεστήριο, το μοναδικό που ήρθεποτέ σε πατρινή εφημερίδα.

Δεν μπορούσα να ανεχθώ μια πόλη σαν την Πάτρα, η πόλη μου που πραγματικά αγαπώ, να μην πρωταγωνιστεί παντού. Να μην είναι ο ΝΟΠ και πάλι πρωταθλητής Ελλάδος, να μην βγαίνει πάλι η Παναχαϊκή στην Ευρώπη, να μην θριαμβεύουν αχαϊκά προϊόντα στην διεθνή αγορά.

 

Στις εκδόσεις με την Ημέρα το πετύχαμε, όλη η ελληνική περιφέρεια υιοθετούσε επί χρόνια κάθε μας καινοτομία (ταξινόμηση κειμένων, νέο σχήμα, σύγχρονο lay out, κάλυψη όλων των δράσεων κ.ο.κ.).

Όμως η λέξη μαξιμαλισμός ήταν και είναι ακόμη εντελώς άγνωστη για την Πάτρα. Παραμένει μόνο μια πόλη φοιτητών και δημοσίων υπαλλήλων που δεν ονειρεύεται πια. Κανείς δεν μπορεί να περιγράψει την Πάτρα του 2030. Κανείς δεν σχεδιάζει την Θεσσαλονίκη του Νότου.

Κανείς δεν γνωρίζει τι πρέπει να εκπροσωπεί. Μοιάζει σαν μια πόλη ξεχασμένη στο χρόνο.

Τίποτα δεν άλλαξε ούτε όταν ολοκληρώθηκαν μεγάλα έργα όπως οι οδικοί άξονες, η Γέφυρα, το νέο Λιμάνι κ.α. Η Πάτρα πάντα στάσιμη.

Τίποτε δεν θα αλλάξει ούτε όταν θα έρθει το τρένο, θα γίνει και η Πατρών – Πύργου. Η Πάτρα δεν ενδιαφέρεται να γίνει μεγάλη (μαξιμαλισμός). Έχει τη νοοτροπία μιας μικρής εσωστρεφούς πόλης κάπου στην επαρχία.

Κι όμως, δεν είναι καθόλου δύσκολο να αφυπνιστούμε. Ο μαξιμαλισμός για την Πάτρας έχει μόνο έναν δρόμο, ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ. Η Πάτρα, τουριστικά έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από κάθε άλλη πόλη, αφού μπορεί να προσφέρει ΔΕΚΑ διαφορετικά είδη σπουδαίου τουρισμού που στηρίζονται στο Καρναβάλι, τον Άγιο Ανδρέα, τα Πανεπιστήμια μας, τη στρατηγική της θέση κ.ο.κ.

Ο μαξιμαλισμός περνά μέσα από την Πάτρα – τουριστικό προορισμό λοιπόν. Όμως κάποιοι πρέπει να ασχοληθούν μέσα από την διοίκηση της πόλης. Υπάρχουν; Τα τελευταία 35 χρόνια όχι.  Από την αποβιομηχάνιση της Πάτρας και μετά κανείς δεν ονειρεύεται τα σπουδαία που μας αξίζουν.