Το εργοτάξιο όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για την εθνική οδό Πάτρα – Πύργος και το φράγμα Πείρου – Παραπείρου επισκέφτηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το μεσημέρι της Τρίτης 22 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Αχαΐα. Λίγο νωρίτερα, είχε παραστεί στην υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη – Ρίο, που ουσιαστικά διασφαλίζει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του Ρίου, των ευρύτερων ενεργειών για την ανάπτυξη νέας, ταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και στο λιμάνι της Πάτρας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την υπογραφή της σύμβασης, ο Πρωθυπουργός δήλωσε: «Πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας, θα καταστήσει την Πάτρα πραγματική πύλη εισόδου για όλη τη χώρα και θα επιτρέψει βέβαια και την ασφαλή επικοινωνία της Πάτρας με την Αθήνα, αλλά και τη δυνατότητα ουσιαστικά το δίκτυο αυτό να χρησιμοποιηθεί ως ένας εν δυνάμει προαστιακός σιδηρόδρομος, να καλύψει όλες τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής.
Αυτό το οποίο τελικά ενδιαφέρει τους κατοίκους της περιοχής είναι να μπορούν να πηγαίνουν από την Πάτρα στην Αθήνα σε κάτι παραπάνω από δύο ώρες με απόλυτη ασφάλεια. Θέλω να τονίσω ότι έχουμε πετύχει στον αστικό ιστό της Πάτρας τη μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση, έτσι ώστε να μπορεί το έργο να είναι χρηματοδοτήσιμο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν 5,5 χιλιόμετρα. Και βέβαια αυτή η υπογειοποίηση σημαίνει ότι έχουμε και τα περιθώρια να κάνουμε μια πάρα πολύ σημαντική αστική ανάπλαση πάνω από το κομμάτι από το οποίο θα υπογειοποιηθεί».
Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός μετέβη στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου, που αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση της Πάτρας με πόσιμο νερό και ενημερώθηκε για τη λειτουργία του φίλτρου άμμου, για διαδικασίες καθαρισμού του νερού.
«Είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ και ένα φράγμα, το οποίο θυμάμαι για πρώτη φορά να μου το μνημονεύουν τοπικοί παράγοντες όταν είχα έρθει το 2006, για πρώτη φορά τότε στην Πάτρα, νεοεκλεγμένος βουλευτής υπεύθυνος τότε των αυτοδιοικητικών εκλογών. Κι όμως, αυτό το φράγμα το οποίο το γνωρίζουμε ως φράγμα Πείρου – Παραπείρου είναι πια έτοιμο, είναι γεμάτο, επεκτείνουμε τα υδρευτικά δίκτυα έτσι ώστε τελικά όλη η Αχαΐα να μπορεί να υδρεύεται με ασφάλεια με ποιοτικό νερό από ένα φράγμα το οποίο είχε καταντήσει να γίνεται σαν το “γεφύρι της Άρτας”».
Τρίτος σταθμός του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν το εργοτάξιο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, στο σημείο όπου κατασκευάζεται ο μεγαλύτερος κόμβος, της Αχαγιάς. Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών κι ότι αυτή τη στιγμή, με βάση την πρόοδο που έχει γίνει, το πρώτο σκέλος του αυτοκινητόδρομου αναμένεται να παραδοθεί τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προβλέπεται στο υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα.
«Βρήκαμε μία κατακερματισμένη εργολαβία, ένα έργο ουσιαστικά στα πρόθυρα της ευρωπαϊκής απένταξης, ένα έργο το οποίο εντάχθηκε σε ραδιουργίες της προηγούμενης κυβέρνησης, με διαπλεκόμενους εργολάβους. Κι όμως, με πολύ συστηματική δουλειά, με προσωπική ανάμειξη στο ανώτατο ευρωπαϊκό επίπεδο, το έργο αυτό υλοποιείται. Στο κομμάτι αυτό το οποίο επισκέφθηκα μόλις τώρα -το οποίο αφορά περισσότερο εσάς, το πρώτο κομμάτι του δρόμου- είμαστε τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Και είμαστε πια βέβαιοι ότι όλος ο δρόμος θα παραδοθεί στις αρχές του 2025, ώστε να κλείσει επιτέλους αυτή η μεγάλη πληγή για την ευρύτερη περιοχή σας», δήλωσε ο Πρωθυπουργός κατά τη συζήτηση που είχε με κατοίκους στην Κάτω Αχαΐα.
Σε αυτούς οι οποίοι ακόμα σκέφτονται αν πρέπει να μας ψηφίσουν, θα τους ζητήσω να κάνουν μία απλή σύγκριση. Να θυμηθούν τι έγινε στη χώρα τα τέσσερα χρόνια που κυβέρνησε ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ και τι έγινε στη χώρα τα τέσσερα χρόνια που κυβερνήσαμε εμείς. Και να μιλήσουν τα έργα μας. Σας ρωτώ όλους εσάς, τι θυμάστε ακριβώς από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Τι θυμούνται οι πολίτες; Το δημοψήφισμα, τα κλειστά ΑΤΜ, τους συνταξιούχους στο δρόμο. Μια πορεία μιας χώρας η οποία δεν στεκόταν καλά στα πόδια της», είπε ο Πρωθυπουργός.