Κοινοβουλευτική ερώτηση βουλευτού Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σίας Αναγνωστοπούλου:«Έλλειψη ιατρών-χειρουργών του μαστού στη Δυτ.Ελλάδα και τα νησιά Ιονίου».

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πελοπόννησος» το νοσοκομειακό σύστημα Δυτικής Ελλάδας αντιμετωπίζει μια νέα μεγάλη πρόκληση. Tα νοσοκομεία της Δυτικής Ελλάδας ξεγυμνώθηκαν από χειρουργούς μαστού σε μία εποχή που ο καρκίνος του μαστού έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας γρίπης. Χιλιάδες γυναίκες της Δυτικής Ελλάδας, των Ιονίων Νήσων και άλλων περιοχών που στηρίζουν τη θεραπευτική τους ελπίδα στα νοσοκομεία της Πάτρας, ΠΓΝΠ και «Άγιο Ανδρέα», πλέον καλύπτονται από μία μόνο χειρουργό μαστού στο ΠΓΝΠ, καθώς στον «Άγιο Ανδρέα» μετά την πρόσφατη συνταξιοδότηση του χειρουργού μαστού δεν υπάρχει κανένας για να εξυπηρετήσει τις πάσχουσες., το πρόγραμμα προσυμπτωματικού ελέγχου για τον καρκίνο του μαστού «Φώφη Γεννηματά» την προηγούμενη χρονιά έσωσε περίπου 7.500 γυναίκες, καθώς εντόπισε τη νόσο σε πρώιμο στάδιο με πολύ καλή πρόγνωση θεραπείας. Με τη διαφορά, όμως, ότι η καλή πρόγνωση θεραπείας απαιτεί και ισχυρό δίκτυο ολιστικής αντιμετώπισης της πάσχουσας. Δυστυχώς το
δίκτυο αυτό δεν υπάρχει.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο του Μαστού «Άλμα Ζωής» Αχαΐας: «Η γυναίκα της περιοχής μας που διαγιγνώσκεται με καρκίνο του μαστού βρίσκεται αντιμέτωπη με την αδυναμία του άμεσου χειρουργείου που είναι καθοριστικό για τη
θεραπεία της. Τα νοσοκομεία της Πάτρας ήταν στο κέντρο της θεραπευτικής αντιμετώπισης του καρκίνου για τις γυναίκες της ευρύτερης περιφέρειας. Αυτό πλέον δεν ισχύει. Πόσα περιστατικά να αντιμετωπίσει η μία χειρουργός; Η έλλειψη αυτή σημαίνει ότι η γυναίκα που θα διαγνωστεί με καρκίνο μαστού στην Πάτρα, το Αγρίνιο, τον Πύργο, την Κεφαλονιά, θα πρέπει να μετακινηθεί στην Αθήνα, με τα έξοδα και την ταλαιπωρία που συνεπάγεται αυτή η μετακίνηση και η οποία βέβαια δεν είναι μόνο για μία φορά. Κι αυτό με την προϋπόθεση ότι θα βρει κάποια άκρη για άμεση αντιμετώπιση σε δημόσιο νοσοκομείο της Αθήνας, καθώς στα περισσότερα νοσοκομεία υπάρχουν λίστες αναμονής».

Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα ερωτήθηκε ο αρμόδιος Υπουργός σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να καλυφθούν αμέσως τα κενά των θέσεων ιατρών- χειρουργών μαστού και να δημιουργηθεί το ισχυρό δίκτυο ολιστικής αντιμετώπισης που απαιτείται για τις πάσχουσες καρκίνου του μαστού