Διονύσης Νιάχος μέλος της δημοτικής παράταξης “Πάτρα Σπουδαία και Πάλι”: Επαναστάτης χωρίς αιτία 

Ως άλλος Τζιμ Σταρκ, στην ταινία του Νίκολα Ρεί «Επαναστάτης χωρίς αιτία», ο δήμαρχός Πατρέων αγωνίζεται να εκφράσει τις αγωνίες του, να αντιπαρέλθει στα αδιέξοδά του και να επικοινωνήσει τον τρόμο που τον διακατέχει, εν όψει των υποχρεώσεων που καλείται να διεκπεραιώσει  με την ανάληψη, εκ νέου, του δημαρχιακού θώκου.  

Πιστεύω πως όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, όπως και η δημοτική αρχή,  πως οι ανακολουθίες του Υπουργείου Οικονομικών σε ότι αφορά την υλοποίηση των δεσμεύσεων του για την χρηματοδότηση των δήμων, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου οι πληθωριστικές πιέσεις αγγίζουν συνολικά τη λειτουργία τους, καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία τους. 

Μέχρι εδώ όλα καλά, ΝΑΙ, να διεκδικήσουμε ότι δίκαια αναλογεί στον δήμο μας και να συνδράμουμε με όλες μας τις δυνάμεις για ένα καλύτερο αύριο για όλους τους πολίτες της πόλης μας, όχι όμως να γίνουμε πιόνια για τις πολιτικές στοχεύσεις αυτών που βάζουν το κόμμα πάνω από την πόλη μας, δεν είναι άλλωστε τυχαίο που στην ανακοίνωση τους κάνουν ξεχωριστό κάλεσμα στον Δήμο και τον πατραϊκό λαό, λες και είναι διακριτές οντότητες. 

Αναφέρομαι για όσους δεν έχουν καταλάβει στην κινητοποίηση που διοργάνωσε η δημοτική αρχή της πόλη μας με το εύηχο Πάτρα «μια πόλη στο πόδι», για να διεκδικήσει και καλά την ικανοποίηση των αναγκών της, των αναγκών του πατραϊκού λαού. Έτσι ο «καλός μας» δήμαρχος αράδιασε μια ντουζίνα δίκαια αιτήματα, κάλεσε στα όπλα δεκάδες φορείς, συλλόγους, σωματεία, συνδέσμους και ενώσεις, έκανε μια ηχηρή διαφημιστική καμπάνια στα τοπικά ΜΜΕ και ετοιμάστηκε, ως άλλος Δον Κιχώτης,  για την μάχη με το ταξικό κράτος. Υπολόγισε όμως χωρίς τον λαό της Πάτρας, ο οποίος κουρασμένος από τις ιδεοληπτικές εμμονές του δημάρχου προτίμησε να πάει για το καφεδάκι του αδιαφορώντας για την «επαναστατική» κινητοποίηση. Μια κινητοποίηση η οποία ήταν εμφανώς ενταγμένη στον κομματικό σχεδιασμό του Περισσού και μιας περαιτέρω προσπάθειας δημιουργίας ενός πολιτικού trend, όπου για τα κοινωνικό-πολιτικά ζητήματα που βρίσκονται στον πυρήνα της διαμάχης, παρουσιάζεται μια ιδεολογία (εξ αριστερών πάντα) που εμφανίζεται ως διαμορφωτής προοπτικών, προτεραιοτήτων και στάσεων για ένα καλύτερο αύριο. 

Όμως το ηχηρό μήνυμα της αποχής κατέδειξε στην δημοτική αρχή πως οι πολίτες δεν έχουν σκοπό να εμπλέξουν τις δημοκρατικές τους πεποιθήσεις σε παιχνίδια πολιτικών σκοπιμοτήτων και έδειξαν στον δήμαρχο το σκληρό πρόσωπο της πολιτικής απαξίωσης και αδιαφορίας, της ίδιας αδιαφορίας  που λίγους μήνες νωρίτερα τον είχε αναδείξει στον δημοτικό θώκο.  

Έλα όμως που τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Την επομένη της κινητοποίησης θα περίμενε κανείς έναν προβληματισμό για το τι δεν λειτούργησε καλά, γιατί δεν πέρασε το μήνυμα, γιατί δεν βούλιαξαν οι σκάλες, μια αυτοκριτική, κάτι βρε παιδί μου. Πταίσματα όμως, αυτά δεν πτοούν τους αριστερούς, εδώ ανατινάχτηκε ο αντιδραστήρας του πυρηνικού εργοστασίου στο Τσερνομπίλ και ο Ριζοσπάστης του Καρτερού υποστήριζε πως δεν υπήρχε κίνδυνος και πως όλα ήταν κινδυνολογίες των ΗΠΑ για να πλήξουν τον κομουνισμό. Για να μην μακρηγορώ, ανοίγω την επομένη τα ειδησεογραφικά site για να χαζέψω την επικαιρότητα και προς μεγάλη μου έκπληξη συνειδητοποίησα την ατέλεια των αισθητήριων οργάνων μου όσο και την αντιληπτική δυνατότητα του εγκεφάλου μου να λάβει και να επεξεργαστεί τα ερεθίσματα αυτών. Στο site του δήμου Πατρέων πρώτη είδηση «Μαζική ήταν η συμμετοχή το πρωί του Σαββάτου, στην κινητοποίηση του Δήμου Πατρέων», στο facebook του δήμου τα ίδια «Το… ποτάμι των συγκεντρωμένων, ξεχύθηκε στην Αγίου Νικολάου», στον 902 «Μια ολόκληρη πόλη βρέθηκε στο πόδι», TVX «Στους δρόμους βγήκε η Πάτρα», η ΕΦΣΥΝ κάπως ποιο ντροπαλή «Πλήθος πολιτών», η κατιούσα, ημεροδρόμος, αλλά και άλλα site ακόμα και από τα λεγόμενα κυβερνητικά αναπαρήγαγαν δεκάρικους λόγους και ευχολόγια, αλλά σε μικρότερο και άλλα σε μεγαλύτερο βαθμό για την πόλη που βρέθηκε στο πόδι. 

Αλλά πια ήταν η είδηση, «το… ποτάμι των συγκεντρωμένων, που ξεχύθηκε στην Αγίου Νικολάου», ορίστε και φωτογραφικό υλικό που είναι αδιάψευστος μάρτυρας για του λόγου του αληθές, για αυτόν άλλωστε τον λόγο μοιράστηκε αφειδώς στα ΜΜΕ, ώστε να αποστομώσει τους άπιστους Θωμάδες που θα τολμήσουν να αμφισβητήσουν την μεγαλειώδη συγκέντρωση του λαού της Πάτρας. 

Όμως οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν πολύ καλά, πως όπως έλεγε και ο σύντροφος Λένιν, «ένα επαναλαμβανόμενο ψέμα, γίνεται αλήθεια» και πως πάνω σε αυτό το αξίωμα, το ΚΚΕ συνειδητά και μεθοδικά χτίζει αφηγήματα για τις μάζες. Ας σταματήσουμε λοιπόν να κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας, ειδικά όταν κατά λάθος, επάνω στην αγωνιά να στηθεί ένα αφήγημα μαζικότητας και παλλαϊκού ξεσηκωμού, διαφεύγουν εκ παραδρομής και φωτογραφίες που παρουσιάζουν την αληθινή εικόνα της «λαοπληθούς» πορείας. 

 Η πραγματικότητα φαίνεται λίγο διαφορετική˙ σπασμένη συγκέντρωση, έντεχνα απλωμένη με μικρή συμμετοχή, αν σκεφτείτε πως καλέστηκαν δεκάδες τοπικοί φορείς, σύλλογοι, σωματεία, σύνδεσμοι και ενώσεις, ενώ έγινε και διαφημιστική καμπάνια στα τοπικά ΜΜΕ που καλούσε τον κόσμο όχι μόνο στις σκάλες της Αγίου Νικολάου, αλλά και στις σκάλες Γεροκωστοπούλου και Αγίου Γεωργίου καθώς υπολόγιζαν πως η λαοθάλασσα δεν θα χωρούσε σε μια μόνο σκάλα. Πέρα από την μεγάλη προσπάθεια κινητοποίησης του κόσμου και με δεδομένο πως το ΚΚΕ απαριθμεί εννέα χιλιάδες ψηφοφόρους στον Δήμο Πατρέων, από την εικόνα της συγκέντρωσης φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο λαός της Πάτρας, ακόμα και οι αριστεροί, γύρισε την πλάτη του στον κύριο Πελετίδη, που συνειδητοποίησε πως ακόμα και καρναβαλικά γκρουπ, όπως οι Tik Tokers στο περσινό καρναβάλι, μαζεύουν χαλαρά τριπλάσιο και τετραπλάσιο κόσμο.  

Απλά ο προπαγανδιστικός σχεδιασμός της εκδήλωσης επιστράτευσε τον επαγγελματία φωτογράφο που επέτυχε, να το θέσω επιστημονικά, την πρόσληψη ψευδών-μη αληθινών εικόνων ή λανθασμένων εικόνων μέσω εσφαλμένα ερμηνευμένων οπτικών πληροφοριών, οι οποίες περιλαμβάνουν και τον αποπροσανατολισμό, έτσι προκάλεσε από μια αντίφαση στις πληροφορίες που συλλαμβάνονται από τα περιφερικά συστήματα: ιδιοδεκτικό, αιθουσαίο και οπτικό σύστημα, μια οπτική ψευδαίσθηση, δηλαδή σε απλά ελληνικά «μια εικόνα είναι μόνο μια απάτη» (Ζουγανέλη Ελαιωνόρα).  

Τα όργανα ξεκινήσανε όταν τόλμησα να σχολιάσω την εν λόγο συγκέντρωση στην σελίδα του δήμου στο facebook, με το δεύτερο προφίλ μου (το πρώτο είναι μπλοκαρισμένο καθώς η παρούσα δημοτική αρχή ερμηνεύει την δημοκρατία με όρους αλά καρτ, αν παρατηρήσουμε άλλωστε το πλαίσιο και το ύφος που κινούνται τα σχόλια των αναρτήσεων θα καταλάβεις πως κάτι σάπιο πλανιέται πάνω από την Πατρινή Κομμούνα). Αμέσως έγινα αποδέκτης παρατηρήσεων και επικρίσεων του στυλ «Μετά τον Άννινο και μέχρι να έρθει ο Πελετίδης, ήταν δήμαρχοι και παρατάξεις, η μία χειρότερη από την άλλη», «η πόλη τόσες δεκαετίες ήταν απλά για τον γκρεμό!!!», «τώρα που η πόλη έχει μπει σε μια σειρά σιγά σιγά προφανώς, εσάς δεν σας αρέσει και θέλετε τους άχρηστους επειδή είναι άχρηστοι μπλε, ροζ, πράσινοι και ότι σκατά άλλο υπάρχει!!!», «τα χρέη που άφησαν τα τζιμάνια σαν τον Καράβολα, σαν τον Φλωράτο και τους λοιπούς, χρέη που ξεχρεώνει αν δεν ξεχρέωσε ακόμα ο δήμαρχος». Όταν ερώτησα ποιο το έργο των δημάρχων της Αριστεράς, με παρέπεμψαν στην Wikipedia, όπου με μεγάλη μου έκπληξη διάβασα για το έργο του κ. Άννινου: «Ανάμεσα στα έργα του ως δήμαρχος συμπεριλαμβάνονται: το «Σπίτι του Πολιτισμού» στα Προσφυγικά (οδός Φώκαιας), η ανάπλαση της συνοικίας της Αγίας Αικατερίνης, το Θερινό Λαϊκό Θέατρο στη Γερμανού, το μνημείο των Ηρώων στην Ηρώων Πολυτεχνείου, η διαμόρφωση της πλατείας Αγίας Σοφίας κ.α. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της θητείας του δημιουργήθηκε το Δημοτικό Ωδείο και το ΠΚΚ του Δήμου, αναπτύχθηκε το συνεργείο κήπων και δενδροστοιχιών, εγκαταστάθηκαν τα πρώτα κηπάρια, φυτεύτηκαν πάνω από 60.000 δένδρα στα πεζοδρόμια της πόλης, διαμορφώθηκαν πάνω από 40 πλατείες και παιδότοποι», δηλαδή αν κατάλαβα καλά όλο μέλι-μέλι και από τηγανίτα τίποτα, που λέει και ο σοφός ελληνικός λαός. Σε ότι αφορά τον σχεδιασμό για αστική ανάπτυξη, υποδομές, καθαριότητα, θέσεις εργασίας, αποτέλεσμα ΜΗΔΕΝ, τόσο επί δημαρχίας Άννινου όσο και τώρα.  

Αναπαράγεται βαρετά μια προπαγάνδα που υποβαθμίζει και σκοπίμος παραβλέπει τα έργα ύδρευσης, αποχέτευσης, αποκομιδής και απόθεσης των απορριμμάτων, αστικής ρυμοτομίας, πολιτισμού, κτλ. που πραγματοποιήθηκαν από πρότερες δημοτικές αρχές και αντί αυτών αντιπαρατάσσουν μνημεία, πλατειούλες, βρυσούλες και δεντράκια, πορείες και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας απέναντι στους ταξικούς τους εχθρούς (τότε και τώρα).  

Δεν είμαι αντίθετος στις δυναμικές διεκδικήσεις, ναι, να διεκδικήσουμε όπως ανάφερα και στην αρχή, ότι δίκαια αναλογεί στον δήμο μας για ένα καλύτερο αύριο για την πόλη μας, όμως το να στρέφουμε τα βέλη μας αλλού και να υποκρύπτουμε τις δικές μας ευθύνες, δείχνει τόσο την υποκρισία όσο και την ανευθυνότητα με την οποία η δημοτική αρχή διαχειρίζεται το παρόν και το μέλλον της πόλης μας. Σε αυτήν την δημοτική αρχή που τα περιμένει όλα από την κυβέρνηση, το θεό, την τύχη, να της υπενθυμίσουμε το «συν Αθηνά και χείρα κίνει» καθώς όπως δείχνουν τα πεπραγμένα, μπορεί η κυβέρνηση να αθετεί τις δεσμεύσεις της για την χρηματοδότηση των ΟΤΑ, όμως η δημοτική αρχή είναι ώση παρόν και αυτό δεν είναι τυχαίο, στις δράσεις εκείνες που θα βοηθούσαν την ανάπτυξη της πόλης και θα έδιναν μια οικονομική ανάσα, δημιουργώντας ταυτόχρονα νέες θέσεις εργασίας.   

Να κάνουμε λοιπόν και εμείς μια πορεία για να στηλιτεύσουμε την ανικανότητα της Δημοτικής Αρχής να απορροφήσει τα 44 εκατομμύρια ευρώ του σχεδίου ΒΑΑ, που ενέκρινε η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το 2017, εντάσσοντας το στο ΕΠ «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Μια πορεία για την ανύπαρκτη συμμετοχή του δήμου στα Τομεακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027, τα οποία αφορούν ένα ή περισσότερους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής και έχουν γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής σε όλη τη χώρα1. Μια πορεία για την εγκατάλειψη της μαρίνας και του θαλάσσιου μετώπου γενικότερα, μια πορεία για την άρνηση της δημοτικής αρχής να αποδεχθεί την Δημοτική Αστυνομία, μια πορεία για την εγκατάλειψη των συμβασιούχων, μια πορεία για τον τερματισμό του Pick Patras, μια πορεία για την εκδίωξη του αγώνα δρόμου Run Greece από την Πάτρα, μια πορεία για την υποβάθμιση του θεσμού του καρναβαλιού και ο κατάλογος δεν έχει τέλος, έτσι, για να μην έχουν την εντύπωση ότι είμαστε λωτοφάγοι. 

Όσο όμως και εάν στηλιτεύουμε την δημοτική αρχή με στοιχεία απτά και αποδείξιμα, που με λογική καταδεικνύουν την ανυπαρξία δημοτικού σχεδιασμού για την βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης (μπορεί και αυτό να είναι το ζητούμενο στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του κ. Πελετίδη που ονειρεύεται μια Κουβανοποίηση της πόλης), πάντα θα υπάρχει αυτή η μερίδα των πολιτών που πιστεύουν στις επαναστάσεις χωρίς αιτία και είναι ικανοποιημένοι με την μιζέρια που αποπνέει η παρούσα δημοτική αρχή, θυμίζοντας μου το αλήστου μνήμης σύνθημα «ψωμί, ελιά και Κώτσο βασιλιά», αλλά πλέον στην αριστερή του εκδοχή. Δυστυχώς για όλους μας ο άκρατος φιλελευθερισμός της ΝΔ (για να μην ξεχνάμε και τις κυβερνητικές ευθύνες) οσμώθηκε με τις ιδεοληπτικές εμμονές της δημοτικής αρχής, παράγοντας ένα καταστροφικό μείγμα για την υγιή ανάπτυξη και πρόοδο της Πάτρας μας. 

 #Νιάχος Διονύσης