Η ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ FILIOQUE
Οι Παπικοί είναι αιρετικοί και ο Πάπας αιρεσιάρχης, παρά την γνώμη μερικών που θέλουν να μιλούν απλώς για Σχίσμα και σχισματικούς. Διότι αυτοί που αλλοτριώνουν, διδάσκουν και ζουν το δόγμα της Αγίας Τριάδος διαστρεβλωμένα, σε σχέση με την Αποκάλυψη του Κυρίου και μάλιστα αμετανόητα, παρά την καταδίκη των κακοδοξιών τους από Συνόδους, τοπικές και οικουμενικές, είναι αιρετικοί και όχι σχισματικοί.
Αναφέρομαι κυρίως στο Filioque (δηλαδή την κακοδοξία των Παπικών σύμφωνα με την οποία το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται όχι μόνο από τον Πατέρα αλλά και από τον Υιό).
Σήμερα πολλοί αδαείς απορρίπτουν δυστυχώς, τη Θεολογική βαρύτητα της αποδοχής ή όχι του Filioque και το θεωρούν σαν κάτι το ασαφές, γι’ αυτό και το παραβλέπουν σαν να μην είχε σημασία. Οι αδαείς φυσικά. Γιατί οι «άκρω δακτύλω αψάμενοι και γευσάμενοι» της Ορθόδοξης θεώρησης των πραγμάτων, κατανοούν ότι με το Filioque ο Παπισμός παραμορφώνει την Θείαν Αποκάλυψη για την Αγία Τριάδα, παραμερίζει τον Χριστό, δεν φανερώνει την Εκκλησία σαν εικόνα της Αγία Τριάδος, αλλά σαν ανθρώπινη μονοκρατορία, δίδει στο Άγιον Πνεύμα μόνον διακοσμητική θέση και ότι ο άνθρωπος δεν βοηθείται και δεν σώζεται. Γι’ αυτό ο Παπισμός αποτελεί μεγάλη απειλή για την εν Χριστώ ελευθερία του ανθρώπου. Το Τριαδικό δόγμα είναι η ψυχή της Χριστιανικής Αποκάλυψης.
Γι’ αυτό ακόμα και η πιο ασήμαντη παραμόρφωση του συνιστά σοβαρότατη αίρεση που οδηγεί στον αιώνιο θάνατο.
Έτσι η Παπική κακοδοξία του Filioque εισάγει την διαρχίαν στην θεότητα, έναν ημισαβελλιανισμόν (ο Σαβέλλιος ήταν αιρετικός και θεωρούσε το τρισυπόστατο της θεότητας όχι σαν τρία ξεχωριστά πρόσωπα, αλλά σαν τρεις διαφορετικούς τρόπους εμφανίσεως του Θεού) στην Αγία Τριάδα.
Το Filioque είναι άγνωστο στην Αγία Γραφή και στην αρχαία Εκκλησία, πρωτοεμφανίστηκε τον 6ον αιώνα στην Ισπανία, και μόλις το 1014 έγινε οριστικά δεκτό στη Ρώμη. Η σχετική προσθήκη που η Παπικοί έκαναν στο σύμβολο της πίστεως είναι παράνομη, γιατί η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος αναθεματίζει εκείνους που συνθέτουν άλλο Σύμβολο Πίστεως έξω από αυτό που όρισαν οι Άγιοι Πατέρες Νίκαιας – Κων/πόλεως, στους οποίους το Filioque είναι άγνωστο. Και τούτο είναι πολύ φυσικό, αφού στην Αγία Γραφή αποκαλύπτεται σαφώς από τα αδιάψευστα χείλη του Κυρίου, ότι «Το Πνεύμα της Αληθείας, παρά του Πατρός εκπορεύεται» (Ιωαν. Κεφ. 15ο στιχ.26).
Έτσι ενώ στην Ορθόδοξη Τριαδολογία έχουμε μια προσωπική αρχή που εξασφαλίζει την ενότητα της Θεότητας, στον Παπισμό η ενοποιός αρχή της Θεότητας είναι η κοινή θεϊκή ουσία των τριών προσώπων. Γι’ αυτό και η Σχολαστική Θεολογία του Παπισμού με την έμφαση που δίνει στην ουσία σε βάρος των προσώπων, μετατρέπει τον προσωπικό Θεό του Χριστιανισμού σε αφηρημένη ιδέα. Με την υποβάθμιση του Αγίου Πνεύματος από τους παπικούς θεωρείται ότι η Εκκλησία είναι ένας οργανισμός που πρέπει να κυβερνηθεί με ανθρώπινα δεδομένα, κάτω από την νοοτροπία του αιρεσιάρχη Πάπα.
Θα πρέπει τέλος να σημειώσω, ότι η Παπικοί είναι αιρετικοί όχι γιατί μόνον παρεξέκλιναν από την Ορθόδοξη διδασκαλία περί χάριτος, αλλά και σε πολλά άλλα θέματα, όπως στην Τριαδολογία, στη Μυστηριολογία, στην Εσχατολογία, στη φύση, στη δομή και στην εξουσία του Πάπα, στη Μαριολογία (αν και ο όρος δεν είναι δικαιωμένος ορθοδόξως κ.λπ.)
Μια απλή ανάγνωση συγγραμμάτων των μεγάλων Πατέρων όπως λ.χ. Μ. Φωτίου, Γρηγορίου Παλαμά, Μάρκου Εφέσου, Ευγενικού, Αγίου Νεκταρίου πείθει ακριβώς ότι η αίρεση μέσα στην οποία ασφυκτιά ο Παπισμός δεν είναι μόνο η κακοδοξία του περί χάριτος αλλά επίσης και οι κακοδοξίες του για πολλά άλλα θέματα.
Ο Παπισμός δεν αποτελεί απλώς αίρεση, αλλά παναίρεση (Ι. Πόποβιτς). Ο Άγιος Πολύκαρπος τονίζει ότι: «Όπως η οχιά και σκορπιός και τα λοιπά δηλητηριώδη ζώα τις καλές τροφές σε δηλητήριο μετατρέπουν, έτσι και οι αιρετικοί και οι φαύλοι και τα καλά λόγια του Ευαγγελίου σε κακία μεταβάλλουν».
(Αίρεση = Σκότος, Συμεών ο Νέος ο Θεολόγος, κατηχητικός λόγος, κο’ τόμος γ’ σελ. 297).
ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Η Βαπτισματική θεολογία είναι μια καινοφανής εκκλησιολογική θεωρία. Επειδή το βάπτισμα, τελείται στο όνομα της Αγίας Τριάδος, εκεί υπάρχει και η αληθινή εκκλησία συμπεριλαμβανομένων και των ετερόδοξων = αιρετικών. Με τη θεωρία αυτή οι παπικοί, ως θεωρία οικουμενιστική, μπορούν να εντάξουν κάτω από την ομπρέλα τους, όλους ανεξάρτητα τι πιστεύουν;
Η ομολογία περί Αγίας Τριάδος δόγματος της πίστεως είναι απαραίτητη, τόσο για την συγκρότηση της εκκλησίας όσο και για τη σωτηρία του ανθρώπου.
Ερωτώ όμως ποιου δόγματος;
Φυσικά του ορθού, όπως αυτό διδάσκεται καθαρό και αλώβητο, στους κόλπους της Ορθόδοξης Παραδόσεως μας, της Καθολικής Εκκλησίας του Χριστού.
Ισχύει αυτό για τους ετεροδόξους; ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΧΙ.
Η λέξη ετερόδοξος είναι μια κομψή ευγενική έκφραση του ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ. Γιατί η ετέρα δόξα για το Θεό είναι η ΑΙΡΕΣΗ.
Οι ετερόδοξοι κατά κάποιο τρόπο νομιμοποιούνται ως «εκκλησίες» με την έκφραση«αναδενδράδες» του Χριστιανικού Πνεύματος. Δηλαδή υπάρχουμε και εμείς και οι άλλες ομολογίες που βγαίνουν από το ίδιο δένδρο (ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ).
Αυτή η θεωρία λέει ότι η εκκλησία είναι μια, αλλά έχει πολλούς κλάδους. Είτε μπαίνεις σε ορθόδοξο ναό, είτε σε τζαμί, είτε παπικό ναό, παίρνεις τον ίδιο αγιασμό.
Μιλάμε για ετερόδοξες εκκλησίες.
Ερωτώ. Ποιες Εκκλησίες; Αυτό είναι αντίφαση στους όρους.
Οι Εκκλησίες – το βροντοφωνάζω το διακηρύττω και το γράφω – είναι ΟΜΟΔΟΞΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΓΝΩΜΕΣ, ενώ οι ετερόδοξοι δηλ. οι αιρετικοί, δεν μπορεί να είναι εκκλησίες.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ – ετερόδοξες εκκλησίες.
Ερωτώ. Ποιο συνοδικό κείμενο, ονομάζει τους αιρετικούς Εκκλησία; Ομιλούν ποτέ για εκκλησία των Αρειανών; Εκκλησία των Εικονομάχων; Εκκλησία των Μονοφυσιτών;
Το περί Αγίας Τριάδος δόγμα της Ορθοδόξου Πίστεως μας επικεντρώνεται σε τρία βασικά και θεμελιώδη σημεία: Στην ουσία – στις υποστάσεις και στις Θείες άκτιστες ενέργειες.
Ερωτώ και πάλι. Τι γίνεται με τους ετερόδοξους; Δέχονται ορθώς το κορυφαίο δόγμα της πίστεως; Ασφαλώς όχι.
Πως ισχυρίζονται μερικοί, ότι και αυτοί είναι βαπτισμένοι στην Αγία Τριάδα;Ποια Αγία Τριάδα παρακαλώ; Την διαστρεβλωμένη από τον άθεο Παπισμό και τις παραφυάδες του Προτεσταντισμού;
Αυτοί αρνούνται τις υποστατικές σχέσεις των προσώπων της Αγίας Τριάδος και τις θείες άκτιστες ενέργειες. Μιλούν για κτιστή χάρη. Έτσι περιπίπτουν σε δεινή αίρεση. Αλλά αφού είναι αποκομμένοι από το σώμα της Εκκλησίας του Χριστού μας, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΠΤΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΥΡΩΝΟΝΤΑΙ. Οι ετερόδοξοι στο πρώτο σημείο στο οποίο διαστρέφουν την τριαδική πίστη, είναι το Filioque. Δεύτερον απορρίπτουν τις άκτιστες ενέργειες. Κτιστό κατ’ αυτούς είναι το Θαβώρειο Φως κτιστή η χάρης του Θεού και άλλες ακατανόμαστες κακοδοξίες.
Τι να πούμε; Με τέτοιες αντιλήψεις και σωρεία κακοδοξιών περί Αγίας Τριάδος οι ετερόδοξοι = αιρετικοί Παπικοί – Προτεστάντες και λοιποί, μπορούν να ενταχθούν στην Μία και Μοναδική Εκκλησία του Χριστού που είναι η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ; Το βάπτισμα, στο όνομα της Αγίας Τριάδος για να έχει κύρος και ισχύ, προϋποθέτει την ορθή ομολογία της τριαδικής πίστεως διαφορετικά είναι απλή αερολογία.
Ο Οικουμενισμός τα δημιουργεί όλα αυτά. Η Βαπτισματική θεολογία είναι ύποπτη, απορριπτέα από την στιγμή, που προσπαθεί να πολιτογραφήσει στους κόλπους της Αγίας μας Ορθοδοξίας, ετερόδοξους δηλ. αιρετικούς απλώς και μόνο γιατί τελούν το βάπτισμα, στο όνομα της Αγίας Τριάδος, άσχετα προς την λοιπή εκκλησιολογική τους ταυτότητα την κακοδοξία την αίρεση και τις μεγάλες τους πλάνες.
Είναι δυνατόν ο Παπισμός και ο Προτεσταντισμός με το πλήθος των αιρετικών τριαδολογικών και εκκλησιολογικών τους ετεροδιδασκαλιών να βρουν στέγαση στην Εκκλησία ΜΑΣ, μόνον επειδή τελούν το βάπτισμα στο όνομα της Αγίας Τριάδος;
Είναι σοβαρά πράγματα; «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της πίστεως». (Άγιος Μάρκος ο Εφέσου ο Ευγενικός).
Πολιτικοί ελιγμοί στα δόγματα της Ορθόδοξης Παραδόσεώς μας δεν χωρούν. Οι αιρετικοί δεν έχουν χάρη. Τους αγαπούμε και τους καλούμε σε μετάνοια. Μας λένε αγάπη στους αιρετικούς. Άλλο αγάπη και άλλο αγαπολογία = υποκρισία. Το αγαπολογείν δεν είναι ορθοδοξείν είναι λοιδορείν.
Λοξοδρομούν και δεν ορθοδοξούν όσοι αγαπολογούν, διώχνουν τη χάρη και την Επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Οι σεπτοί μας ιεράρχες πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, και να κρατήσουν ανόθευτη την ορθόδοξή μας παράδοση. Η Αγία μας Ορθοδοξία με αγωνιστική συνέπεια τονίζει ότι: « Ο λόγος γάρ ὁ τοῦ σταυροῦ τοῖς μέν ἀπολλυμένοις μωρία ἐστί, τοῖς δε σῳζομένοις ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι.» (Α’ Κορινθ. Κεφ. 1οστιχ. 18).
ΟΥΝΙΑ Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ
Αγαπητοί αναγνώστες.
Από τον 16ο αιώνα με τη σύνοδο της Βρέστης το 1596, αρχίζει η ουνία να παίρνει σάρκα και οστά.
Η ετυμολογία της λέξεως ουνία, προέρχεται από την πολωνική λέξη unia = ένωση. Οι παπικοί κατάλαβαν, ότι δε μπορεί να γίνει η ένωση με τους ορθοδόξους και ότι οι διάλογοι συνεχώς αποτυγχάνουν…
Εξαπέλυσαν το τάγμα των Ιησουϊτών για να προσηλυτίσουν και να καθυποτάξουν ορθοδόξους λαούς, κάτω από την μπότα του Πάπα. Τότε εξαπέλυσαν τρομερούς διωγμούς εναντίον των ορθοδόξων, ισάξιους με τους διωγμούς του Νέρωνα και Διοκλητιανού.
Καταδυνάστευσαν τον ορθόδοξο πληθυσμό, με εντυπωσιακά αποτελέσματα!!
Η ουνία είχε αποτελέσματα σε διάφορες ορθόδοξες χώρες.
Τώρα τι πιστεύουν οι ουνίτες;
Τονίζουν ότι δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ ορθοδόξων και παπικών, αρκεί οι ορθόδοξοι να αναγνωρίσουν το «Πρωτείο» και το «Αλάθητο» του αιρεσιάρχη πάπα, όπου γι’ αυτά και το «Φιλιόκβε».
Δέχονται όλα τα παπικά δόγματα, και τελούν μόνον τις ιερουργίες σύμφωνα με το ανατολικό έθιμο.
Στην Αθήνα υπάρχει ναός ουνιτών και στην Έδεσσα.
Στην Αθήνα σήμερα αριθμούνται 14.000 ουνίτες.
Να διευκρινίσω, όταν μπαίνεις μέσα σε ουνιτικό ναό, θα ακούσεις ορθόδοξες ψαλμωδίες, ιερείς και επισκόπους με ορθόδοξη αμφίεση, καντήλια – θυμίαμα κ.λ.π. Δηλ. καθαρά ορθόδοξο τελετουργικό, μόνο που μνημονεύει τον πάπα.
Όταν μπαίνει κάποιος σε ουνιτικό ναό, παρασύρεται και λέει ορθόδοξος ναός. Λάθος! Μια γυναίκα στην Αθήνα μου τηλεφώνησε, ότι κοινώνησε και μετά άκουσε να μνημονεύουν τον πάπα. Τα έχασε!! Κυρία μου παρασύρθηκες – συγχωρεμένη της λέω ήσουν σε ουνιτική εκκλησία και της εξήγησα.
Το Ιησουϊτικό δόγμα του παπισμού με την ουνία, σκοπόν έχει να καθυποτάξει και να αφομοιώσει εμάς τους ορθόδοξους, στον άθεο παπισμό. Ο αθεϊσμός κηρύττει το μηδέν. Ο παπισμός προχωράει πιο πέρα και κηρύττει ένα διαστρεβλωμένο Χριστό και ένα Χριστό αντίθετο του Χριστού! «Ο πάπας διεκήρυξε, ότι ο Χριστός δεν μπορούσε να βασιλέψει, χωρίς την επίγεια βασιλεία». Έτσι ο πάπας άρπαξε γη, έκατσε σε θρόνο και πήρε ξίφος στα χέρια του. (Ντοστογιέφσκι).
Ο αείμνηστος και πεφωτισμένος Γέροντας π. Γεώργιος Καψάνης, ηγούμενος της Μονής Γρηγορίου Αγίου Όρους, εφώναζε ότι: «Ο παπισμός, έχει τόσο βαρύτατα ασθενήσει, από το ανθρωποκεντρικόν και ορθολογιστικόν του πνεύμα, ώστε η θεραπεία του να φαίνεται τουλάχιστον κατ’ άνθρωπον αδύνατος – αδύνατος..».
“Επίσκοπος ή Πρεσβύτερος ή Διάκονος αιρετικοίς συνευξάμενος μόνον, αφοριζέσθω, ει δε επέτρεψεν αυτούς ως κληρικούς ενεργήσαι τι καθαιρείσθω». (ΞΕ’ – Αποστολικός κανόνας).
Από την άποψη της ορθόδοξης δογματικής, οι ουνίτες είναι τέλειοι Ρωμαιοκαθολικοί, που κρύπτουν την πίστη τους, κάτω από το ορθόδοξο τυπικό, γιατί «ο σκοπός των Ιησουϊτών, αγιάζει τα μέσα», αφού το τελετουργικό και μυστήρια είναι ορθόδοξα σκοπός τους είναι να προσηλυτίσουν τους ορθόδοξους στην παπική παναίρεση.
Τελευταία ο δόλιος πάπας έστειλε καρδινάλιους, σε μουσουλμανικές χώρες – έκαναν το χότζα μαζί με το χότζα στο τζαμί, αρκεί να αναγνωρίσουν οι ισλαμιστές μουσουλμάνοι τον πάπα.
Αν δεν λυθούν οι κακοδοξίες και αιρέσεις του παπισμού, το φωνάζουμε, δηλ. α) Πρωτείο,
β) Αλάθητο,
γ) Φιλιόκβε,
δ) Κτιστή χάρις,
ε) Παποκαισαρισμός και
στ’) Η ουνία, δεν μπορούμε να μιλάμε για ένωση. Όμως τι είδους ένωση; Να έρθει ο πάπας και να μετανοήσει, με συντριβή καρδίας – να γίνει ορθόδοξος.
Κάποιοι και ιερωμένοι και υψηλόβαθμοι εκκλησιαστικοί παράγοντες πηγαίνοντας στη Δύση για μεταπτυχιακά έρχονται και μιλάνε για μια διηρημένη Εκκλησία ή ότι οι παπικοί δεν είναι αιρετικοί – απλώς διακοπή κοινωνίας.
Αλήθεια που βαίνομεν; Δεν αποτειχιζόμεθα.
ΠΡΟΣΟΧΗ – ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ούτε προσχωρούμε σε φατρίες παλαιοημερολογιτών της Ελλάδος. Μένουμε εντός Εκκλησίας και δίνουμε την μάχη – ομολογούμε την πίστη μας στον Τριαδικό Θεό και την Ορθόδοξη Παράδοση, η οποία για μας τους Έλληνες είναι όπλο δυνατό!!!
Ο Απ. Παύλος δια μέσου των αιώνων, μας φωνάζει ότι: «Μη συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους μάλλον δε και ελέγχετε». (Εφεσίους, κεφ.5ο στιχ.11).
Αν συμβεί αγαπητοί μου αναγνώστες κάτι τέτοιο με ένωση με τον πάπα, που θα αντιδράσουμε, θα εφαρμόσουν, να είμαστε μέλη της ίδιας της Εκκλησίας, να μεταλαμβάνουμε κοινό ποτήριο, ενώ θα πιστεύουμε και θα ομολογούμε άλλα πράγματα.
Αυτό επικρατεί τον Αγγλικανισμό, η λεγόμενη κακοδοξία της «περιεκτικότητας».
Έτσι θα θριαμβεύσει η θεωρία των κλάδων που λέει ότι αφού διασπάστηκε η εκκλησία σε διάφορους κλάδους, μόνον με την επανένωση θα βρούμε την αλήθεια.
Έτσι δυστυχώς στις μέρες μας, θα χωριστούμε σε «Ενωτικούς» και «Ανθενωτικούς», όπου η ορθοδοξία μας, θα δοκιμαστεί σκληρά με απανωτά σχίσματα, που θα διαταράξουν τον άραφο χιτώνα του Κυρίου.
Σήμερα στο εξωτερικό σε αρκετές περιπτώσεις παπικοί και προτεστάντες ζητούν να γίνουν ορθόδοξοι και τους αποτρέπουν γιατί; Ακούστε πιο κάτω, στη Σαρδηνία ένα νησί κοντά στη Σικελία – στην Ιταλία, δύο παπικοί παπάδες, έγιναν ορθόδοξοι και χειροτονήθηκαν ορθόδοξοι ιερείς. Αυτοί είχαν 10.000 πιστούς παπικούς. Ζήτησαν οι ιερείς να γίνουν βαπτίσεις, των 10.000 σε ορθόδοξους.
Αρνήθηκαν και τους είπαν:
Μείνετε εκεί που είσθε, παπικοί γιατί σε λίγο θα γίνει η ένωση με τον πάπα. Είπατε τίποτα;
Αυτό έγινε το 2018. Οι 10.000 παπικοί και 2 ιερείς προσχώρησαν δυστυχώς σε μια από τις φατρίες των παλαιοημερολογιτών της Ελλάδος. Τα σχόλια δικά σας.
Ο δόλος και η πονηρία του Τάγματος των Ιησουιτών που κατευθύνει την ΟΥΝΙΑ, φαίνεται από τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας που χρησιμοποιούν. Για 15 εκατομμύρια Ουνίτες που υπάρχουν παγκοσμίως, η ΟΥΝΙΑ κατέχει και μεταχειρίζεται για τους προπαγανδιστικούς σκοπούς της 654 εφημερίδες και 52 ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς σε όλο τον κόσμο.
Η ουνία είναι ο δούρειος ίππος του παπισμού για να αλώσει την Ορθοδοξία. ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ!! ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ!!!
«Τας των αιρέσεων επαναστάσεις, ταχέως κατάλυσον, τη δυνάμει του Αγίου Σου Πνεύματος».
(Λειτουργία – Μ. Βασιλείου).
«Η Ορθόδοξος Καθολική Εκκλησία, οφείλει επισήμως, να καταδικάσει την θεωρία των κλάδων, η οποία αποτελεί δεινήν κατάλυσίν της ορθοδόξου Εκκλησιολογίας» (Καθηγ. Παν. Ανδρέας Θεοδώρου).
Αδελφοί μου
Ας μείνουμε πιστοί στους προκλητικούς αυτούς καιρούς στην ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ της Αγίας μας Ορθοδοξίας.
ΑΜΗΝ.
Διάβαστε εδώ το Α’ Μέρος: https://www.patrinorama.com.gr/nikolaos-zachariadis-kathigitis-theologias-syggrafeas-quot-planes-kai-aireseis-toy-papismoy-quot-meros-a/


