“Σκωτσέζικο Ντους” της Χρύσας Σπηλιώτη στο Θέατρο Μηχανουργείο

Η ανατρεπτική κωμωδία της Χρύσας Σπηλιώτη σατιρίζει τον κόσμο του θεάτρου και των παρασκηνίων, με έντονη αυτοσαρκαστική διάθεση και κοινωνικό προβληματισμό.
Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από την προετοιμασία μιας φιλόδοξης θεατρικής παράστασης βασισμένης στη “Λυσιστράτη” του Αριστοφάνη, η οποία έρχεται σε σύγκρουση με τις προσωπικές επιδιώξεις και τις στερεοτυπικές συμπεριφορές των μελών του θιάσου
Σκηνοθεσία: Χρήστος Κωτσόπουλος
Σκηνογραφία: Βασίλης Λουκόπουλος
Παίζουν:
Ηρακλής Μπεζαΐτης, Αναστασία Λουκοπούλου, Έφη Κατσαντώνη, Gerard Van Hattem, Τάσος Τσουράκης, Αντώνης Αλεξάκης, Ελένη Ζαρκαδούλα, Παναγιώτης Αθανασόπουλος
Διάρκεια: 90 λεπτά
Τηλ Κρατήσεων: 6937492516
Θέατρο Μηχανουργείο, Ευμήλου 2-4, Πάτρα
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Όλοι οι καλλιτέχνες ανασφαλείς είμαστε..
Ναι, αγαπάμε να στεκόμαστε στο φως αλλά μέσα μας παραμένουμε μισοσκοτεινοί, ζητάμε την αλήθεια της σκηνής μα συχνά δεν ξέρουμε τι να κάνουμε με την αλήθεια της ζωής. Ντυνόμαστε χαρακτήρες για να μη φανούν οι ρωγμές μας,· μακάρι να βλέπαμε πόσο ωραίες είναι αυτές οι ρωγμές όταν φωτίζονται σωστά.
Στη γλυκιά και ανατρεπτική κωμωδία της Χρύσας Σπηλιώτη, ένας θίασος γεμάτος αλλοπρόσαλες φιγούρες —ένας Σκηνοθέτης εθισμένος στον τζόγο και τις ερωτικές περιπτύξεις, τεχνικοί εντελώς άσχετοι με τη δουλειά, ηθοποιοί με ψυχαναγκασμούς, όνειρα και μισοτελειωμένα δράματα— προσπαθεί, ή τουλάχιστον προσποιείται πως προσπαθεί, να ανεβάσει τη Λυσιστράτη σε ένα περιθωριακό θεατράκι της Αθήνας, όπου οι πρόβες θυμίζουν περισσότερο ψυχοθεραπεία παρά καλλιτεχνική διαδικασία.
Εκεί, ανάμεσα σε σκηνές που διακόπτονται από κρίσεις πανικού και μια σκηνοθετική γραμμή που αλλάζει κάθε τρεις και λίγο (ανάλογα με τη διάθεση του σκηνοθέτη και τα στοιχήματα στον …ιππόδρομο), το έργο του Αριστοφάνη γίνεται απλώς η αφορμή.
Αφορμή για να ξεγυμνωθούν προσωπικότητες, να συγκρουστούν εγωισμοί, να φανερωθούν απωθημένα και κάποιες φορές, να ειπωθούν αλήθειες που κανείς δεν είχε το θάρρος να αρθρώσει ούτε στην πρόβα ούτε στη ζωή.
Γιατί το θέατρο τους ενώνει, τους διαλύει, τους εκθέτει και τελικά τους σώζει ή έστω τους αναγκάζει να γελάσουν λίγο με τον εαυτό τους, πριν ανεβάσουν αυλαία… αν τελικά το κάνουν.
Χρήστος Κωτσόπουλος
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΄΄ΑΥΛΑΙΑ΄΄
Η Θεατρική Ομάδα Εκπαιδευτικών Ναυπάκτου «Η Αυλαία » ξεκίνησε την παρουσία της στα θεατρικά δρώμενα της Ναυπάκτου στις αρχές του 2010, από μια ομάδα εκπαιδευτικών που υπηρετούν (ή υπηρετούσαν τότε) σε σχολεία της Ναυπάκτου. Συγκροτήθηκε επίσημα σε εταιρεία το 2011.
Κατά τη διάρκεια αυτής της πορείας έχει παρουσιάσει 15 θεατρικά έργα Ελλήνων και ξένων θεατρικών συγγραφέων.
• Μπαλαντέρ (Μαρκ Καμολετί) Ειρήνη Ευαγγελάτου
• Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης (Άκης Δήμου) Ειρήνη Ευαγγελάτου
• Μπαμπάδες με ρούμι (Μ. Ρέππας-Θ. Παπαθανασίου) Δημήτρης Σιούντας
• Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω… (Ντάριο Φο) Νικολέτα Χριστοφή
• Αγγέλα (Γιώργος Σεβαστίκογλου) Γιώργος Κατσάμπας
• Αφιέρωμα στη Φάρσα (3 μονόπρακτα του Ν. Λάσκαρη) Γιώργος Κατσάμπας
• Βαριέμαι (Ρικάρντο Ταλεσνίκ) Μαρία Καλλιαμβάκου
• Εσωτερικαί Ειδήσεις (Μάριος Ποντίκας) Μαρία Καλλιαμβάκου
• Κλέψε λιγότερο (Ντάριο Φο) Μαρία Καλλιαμβάκου
• Γαμήλιο Εμβατήριο (Άγγελος Τερζάκης) Μαρία Καλλιαμβάκου
• Ο επιθεωρητής έρχεται ( John Priesley) Γιάννης Ζαραφωνίτης
• 8 Μονόπρακτα (Τενεσί Ουίλιαμς-Άντον Τσέχωφ) Λάμπρος Ξύτσας
• Το ημερολόγιο ενός απατεώνα (Αλεξάντρ Οστρόφσκι) Χρήστος Κωτσόπουλος
• Σκωτσέζικο Ντους Χρύσας Σπηλιώτη Χρήστος Κωτσόπουλος
• Ξεχνώ να θυμάμαι Alan Maley Θεατρική διασκευή Χρήστος Κωτσόπουλος
Η ανάγκη μας να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας, με την επαφή με κείμενα της παγκόσμιας
δραματουργίας, ήταν το πρώτο κίνητρο για το ταξίδι μας αυτό. Αλλά και η επιθυμία μας να
μην ξεχάσουμε τα όνειρά μας, να επικοινωνήσουμε με τους άλλους, μιας και ως εκπαιδευτικοί
γνωρίζουμε καλά αυτό το δρόμο, της επαφής με τα παιδιά.
Όλα αυτά τα χρόνια η ομάδα μας προσπαθεί να δώσει το δικό της στίγμα στα πολιτιστικά
πράγματα της Ναυπάκτου αλλά και των γειτονικών περιοχών, με σεβασμό στους ανθρώπους
που στηρίζουν τις δραστηριότητές μας, έχοντας κατά νου όχι μόνο τη διασκέδαση αλλά και την
ψυχαγωγία των θεατών