Ο Ηλίας Τσούνης είναι Head of Public Relations στην KOSMOCAR Α.Ε . Ο ίδιος διαθέτει σημαντική εμπειρία στον τομέα της Επικοινωνίας και των Δημοσίων Σχέσεων καθώς μεταξύ άλλων διετέλεσε Εκπρόσωπος Τύπου και Διευθυντής Επικοινωνίας του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), του μεγαλύτερου δημόσιου οργανισμού της Χώρας. Ακόμα από τον Ιανουάριο του 2023 συμμετείχε στην ομάδα επικοινωνίας του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ενώ έχει θητεύσει ως Επιστημονικός Συνεργάτης και Σύμβουλος Επικοινωνίας στη Βουλή των Ελλήνων και στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Είναι πτυχιούχος Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και διαθέτει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους, στη Διοίκηση και τα Οικονομικά από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ο.Π.Α), και Master of Arts in War and Conflict Studies από το Brunel University του Λονδίνου.
Μαζί του μιλήσαμε για την αγορά αυτοκινήτου σήμερα αλλά και για το κομμάτι του P.R.
–Κύριε Τσούνη, από το 2023 έως τον Οκτώβριο υτου 2024 διατελέσατε Εκπρόσωπος Τύπου στον e-ΕΦΚΑ, συμβάλλοντας καθοριστικά στην επικοινωνιακή στρατηγική του Οργανισμού. Αποφασίσατε να ανοίξετε ένα νέο κεφάλαιο στον επαγγελματικό σας βίο αναλαμβάνοντας τη θέση του Διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων (Head of PR) στην KOSMOCAR Α.Ε. Τι σας ώθησε να κάνετε αυτήν την επιλογή και να επιστρέψετε στον ιδιωτικό τομέα;
“Η απόφασή μου να επιστρέψω στον ιδιωτικό τομέα και να αναλάβω τη θέση του Head of PR στην KOSMOCAR βασίστηκε στην εκτίμησή μου για τις μοναδικές ευκαιρίες που προσφέρει αυτός ο ρόλος, ο οποίος συνδυάζει στρατηγική σκέψη με δυναμική δράση. Η KOSMOCAR είναι ο επίσημος εισαγωγέας κορυφαίων brands, όπως Volkswagen, Audi, Bentley και Skoda στην Ελλάδα, καθώς και Ducati σε Ελλάδα και Κύπρο. Η διαχείριση της επικοινωνίας αυτών των σημαντικών brands αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας αποτελεί μια εξαιρετική πρόκληση.Επιπλέον, η δυνατότητα να συμβάλλω στην προώθηση καινοτόμων και βιώσιμων λύσεων κινητικότητας στην Ελλάδα, όπως η ηλεκτροκίνηση και οι εναλλακτικές μέθοδοι μετακίνησης, πχ με ηλεκτρικό ποδήλατο, μου προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον και έμπνευση. Παράλληλα, η KOSMOCAR διακρίνεται για την εξαιρετική εταιρική κουλτούρα και το μακρόπνοο όραμά της, αξίες που συνάδουν απόλυτα με τις δικές μου επαγγελματικές πεποιθήσεις. Αυτή η νέα πρόκληση μου επιτρέπει να αξιοποιήσω την εμπειρία μου στον τομέα της επικοινωνίας, συμβάλλοντας στην ανάδειξη ενός οργανισμού που πρωτοπορεί στην αυτοκίνηση και τις βιώσιμες λύσεις κινητικότητας, σε μια εποχή γεμάτη δυναμικές ευκαιρίες και σημαντικές αλλαγές”
–Ποιες είναι οι κύριες διαφορές μεταξύ του e-ΕΦΚΑ και της KOSMOCAR;
“Οι κύριες διαφορές μεταξύ του e-ΕΦΚΑ και της KOSMOCAR έγκεινται στη φύση των οργανισμών και στους στόχους που εξυπηρετούν. Ο e-ΕΦΚΑ είναι ο μεγαλύτερος δημόσιος φορέας της χώρας, με αποστολή την Κοινωνική Ασφάλιση, έναν κρίσιμο τομέα για την ευημερία των πολιτών. Στη θέση του Εκπροσώπου Τύπου εκεί απαιτείται καθημερινή μελέτη, ανάλυση σε βάθος, και προσεκτική διαχείριση της ενημέρωσης, καθώς και αποτελεσματική επικοινωνία με ένα ευρύ και ετερογενές κοινό, που περιλαμβάνει συνταξιούχους, ασφαλισμένους, εργαζόμενους και πολίτες γενικότερα.Αντίθετα, η KOSMOCAR λειτουργεί στον ιδιωτικό τομέα, στον ανταγωνιστικό και δυναμικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επικοινωνία στην KOSMOCAR εστιάζει στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των κορυφαίων brands που εκπροσωπεί στην Ελλάδα και την Κύπρο. Οι Δημόσιες Σχέσεις επικεντρώνονται στη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση του αυτοκινητιστικού τύπου, τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με το κοινό και τη διαχείριση της εικόνας της εταιρείας σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και ανταγωνιστικό εμπορικό περιβάλλον.Η βασική διαφορά λοιπόν βρίσκεται στη φύση του κάθε οργανισμού: ο e-ΕΦΚΑ έχει έναν δημόσιο και κοινωνικό σκοπό, ενώ η KOSMOCAR δραστηριοποιείται σε έναν τομέα όπου η ανάπτυξη, η ανταγωνιστικότητα και η καινοτομία είναι καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία”
–Τι έχετε αποκομίσει ως επαγγελματίας απο την εμπειρία της συμμετοχής σας στην Κυβέρνηση ως Εμπρόσωπος Τύπου του e-ΕΦΚΑ και ποιο το στοίχημα στη νέα θέση;
“Από τον e-ΕΦΚΑ, αποκόμισα πολύτιμη εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων, τη στρατηγική επικοινωνία και την ικανότητα επικοινωνίας με ετερογενή ακροατήρια σε ένα αυστηρά δομημένο δημόσιο πλαίσιο. Αυτή η εμπειρία με βοήθησε να αναπτύξω επικοινωνιακές δεξιότητες που συνδυάζουν την ακρίβεια της πληροφορίας με την ευαισθησία στη διαχείριση της. Στη θέση του Head of PR της KOSMOCAR ενισχύω δεξιότητες στη διαχείριση του brand identity, την προώθηση καινοτόμων λύσεων και τη λειτουργία σε ένα δυναμικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο απαιτεί ευελιξία και δημιουργικότητα. Αυτή η εμπειρία με εξοπλίζει με την ικανότητα να προσαρμόζομαι σε ταχέως μεταβαλλόμενες συνθήκες. Το στοίχημα είναι η ενίσχυση της σχέσης των καταναλωτών με τα brands της KOSMOCAR, η ανάδειξη των λύσεων βιώσιμης κινητικότητας και η παραμονή της εταιρείας ως ηγέτιδας στον χώρο του αυτοκινήτου”.
–Ποιοι είναι οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι της KOSMOCAR A.E. στην Ελλάδα;
Η’ KOSMOCAR A.E. είναι ο Επίσημος Εισαγωγέας των Volkswagen, Audi, Skoda, Bentley στην Ελλάδα και Ducati στην Ελλάδα και την Κύπρο. Επιπλέον, είναι Επίσημος Έμπορος και Εξουσιοδοτημένος Επισκευαστής Bentley και Lamborghini Service Center για όλη την Ελλάδα. Η εταιρεία έχει δημιουργήσει εξαιρετικά οργανωμένα δίκτυα εξουσιοδοτημένων εμπόρων για κάθε μία από τις μάρκες της, με πλήρη κάλυψη σε όλη τη χώρα, τόσο για τις πωλήσεις οχημάτων όσο και για τις υπηρεσίες after sales. Δεν περιοριζόμαστε όμως μόνο στον χώρο του αυτοκινήτου. Η KOSMOCAR συνεχίζει να επενδύει σε σύγχρονες λύσεις κινητικότητας μέσω της KOSMORIDE, προσφέροντας “πράσινες” επιλογές μικροκινητικότητας όπως e-bikes, e-patini, e-scooters και nano cars. Επιπλέον, μέσω της πολυβραβευμένης εφαρμογής :Dribe, παρέχει ευέλικτες υπηρεσίες leasing οχημάτων. Με σχεδόν 55 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η KOSMOCAR παραμένει πρωτοπόρος, συνεχώς ανανεώνοντας τις υπηρεσίες και τις υποδομές της, πάντα βασισμένη στις αξίες της αξιοπιστίας, της καινοτομίας και του σεβασμού προς τον πελάτη”
-Πώς διαμορφώνεται η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα σήμερα και ποιά είναι τα προβλήματα;
“Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για SUV, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα, αν και αναπτύσσονται με αργούς ρυθμούς, συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Οι κρατικές επιδοτήσεις αποτελούν σημαντικό παράγοντα στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης και είναι κρίσιμες για τη συνέχιση αυτής της τάσης.Ωστόσο, ένα σημαντικό πρόβλημα που παραμένει άλυτο για δεκαετίες είναι ο παλαιός στόλος οχημάτων στην Ελλάδα. Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων ανέρχεται στα 18 χρόνια, των λεωφορείων στα 20 χρόνια, και των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (φορτηγά) ξεπερνά τα 24 χρόνια. Η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει άμεσες και αποφασιστικές πρωτοβουλίες για την απόσυρση αυτών των οχημάτων. Ένα πρόγραμμα απόσυρσης σε συνδυασμό με την αγορά νέων οχημάτων θα προσφέρει σημαντικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη για τα Δημόσια Ταμεία, μέσω εσόδων από ΦΠΑ και Ειδικά Τέλη Ταξινόμησης, τα οποία θα υπερκαλύψουν το κόστος των επιδοτήσεων, κάνοντάς το οικονομικά επωφελές για τον προϋπολογισμό της χώρας”
Η παρουσία τόσων παλαιών οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους αποτελεί σοβαρή απειλή για την ασφάλεια.
–Πόσο επικίνδυνο είναι για την ασφάλεια μας και για το περιβάλλον η παρουσία τόσων παλαιών οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους;
“Η παρουσία τόσων παλαιών οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους αποτελεί σοβαρή απειλή για την ασφάλεια. Καταρχάς, τα παλαιά αυτοκίνητα δεν διαθέτουν σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που είναι πλέον βασικός εξοπλισμός σε νέα οχήματα, όπως ABS, συστήματα ευστάθειας (ESC), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Automatic Emergency Braking), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) ή ακόμη και επαρκή αριθμό αερόσακων. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες των παλαιών οχημάτων κινδυνεύουν περισσότερο από σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος. Επίσης, η συντήρηση αυτών των οχημάτων είναι συχνά ελλιπής, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων λόγω μηχανικών βλαβών.Επιπλέον, τα παλαιά οχήματα συμβάλλουν σημαντικά στη ρύπανση του περιβάλλοντος, καθώς εκπέμπουν περισσότερους ρύπους και σωματίδια. Αυτό επιβαρύνει την ποιότητα του αέρα και τη δημόσια υγεία. Παράλληλα, τα παλαιά αυτοκίνητα είναι λιγότερο αποδοτικά και καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο, αυξάνοντας τα έξοδα για τους χρήστες και επιβαρύνοντας την οικονομία. Η ανανέωση του στόλου των οχημάτων και η εφαρμογή προγραμμάτων απόσυρσης από την Κυβέρνηση είναι επιτακτική για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, της ποιότητας ζωής και της προστασίας του περιβάλλοντος”
-Είναι λοιπόν τα σύγχρονα αυτοκίνητα πιο ασφαλή από τα παλαιότερα;
“Αναμφίβολα! Οι σύγχρονες τεχνολογίες, όπως τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, οι αισθητήρες, οι κάμερες και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος επιτρέπουν την έγκαιρη ανίχνευση κινδύνων και την αποτροπή ατυχημάτων. Αυτές οι καινοτομίες προσφέρουν σημαντικά υψηλότερη προστασία για τους επιβάτες, ενώ συμβάλλουν στη μεγαλύτερη ασφάλεια όλων των χρηστών του δρόμου, όπως ποδηλάτες, χρήστες πατινιών και πεζοί”.
–Ποια είναι τα κριτήρια αγοράς αυτοκινήτου των ελλήνων καταναλωτών;
“Η ασφάλεια, η κατανάλωση ενέργειας, οι ανάγκες χρήσης και το συνολικό κόστος είναι τα βασικά κριτήρια. Για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ιδιαίτερη σημασία έχουν η αυτονομία και βέβαια η διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης στην οικία ή την εργασία. Ένα ακόμα σημαντικό κριτήριο για τον Έλληνα καταναλωτή είναι η ιστορία και το κύρος της μάρκας που επιλέγει. Οι Έλληνες αντιλαβάνονται ότι η αξία ενός αυτοκινήτου από μια καταξιωμένη αυτοκινητοβιομηχανία με βαθιά ριζωμένη παρουσία στην αγορά επηρεάζει τόσο τη μεταπώληση όσο και την ποιότητα του δικτύου after-sales, εξασφαλίζοντας την καλύτερη εξυπηρέτηση σε όλη τη χώρα”.
–Ποια μοντέλα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση σήμερα;
“Τα SUV καταγράφουν την μεγαλύτερη ζήτηση στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια, με τα ηλεκτρικά μοντέλα να αυξάνουν το μερίδιο τους στο μείγμα. Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν τα SUV για την άνεση, τη δυναμική οδήγηση και τις ευχάριστες επιδόσεις τους, ενώ η αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση τους οδηγεί επίσης στην επιλογή ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία προσφέρουν βιώσιμες και οικολογικές λύσεις. Στην KOSMOCAR, είμαστε ιδιαίτερα τυχεροί, καθώς τα brands που εκπροσωπούμε – όπως Volkswagen, Audi και Skoda – διαθέτουν τις πιο ολοκληρωμένες και ποικίλες γκάμες SUV και Crossover οχημάτων στην αγορά. Οι προτάσεις μας καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών, προσφέροντας στους καταναλωτές επιλογές με προηγμένη τεχνολογία, υψηλή ποιότητα και καινοτομία, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς”.
–Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης;
“Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι αναπόφευκτη, αλλά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να κυριαρχούν για μερικά ακόμα χρόνια. Το Volkswagen Group έχει επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο παράλληλα συνεχίζει να αναβαθμίζει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να επενδύει και σε υβριδικά και ήπια υβριδικά συστήματα. Οι κύριες προκλήσεις για την πλήρη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι οι επαρκείς υποδομές φόρτισης, η μείωση του κόστους απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος – κάτι που ήδη συμβαίνει στο Volkswagen Group – και η βελτίωση των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων. Νομίζω ότι παρά τις δυσκολίες, σημειώνονται σημαντικά βήματα προόδου στην Ελλάδα και σε μερικά χρόνια τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν σημαντικό μερίδιο της αγοράς, όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη και στις ΗΠΑ”.
–Πώς πιστεύετε οτι θα είναι το αυτοκίνητο του μέλλοντος;
“Το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα είναι πλήρως ηλεκτρικό με τεχνολογικά ακόμα πιο προηγμένες μπαταρίες που θα παρέχουν τεράστιες αυτονομίες και θα είναι πλήρως αυτόνομο. Ο χρήστης, που δεν θα είναι πλέον οδηγός, απλά θα δίνει εντολή για τον ακριβή προορισμό του και το όχημα θα τον οδηγεί. Ενδιαφέρον έχει η συζητηση και γύρω απο τα οδικά δίκτυα του μέλλοντος. Τα αυτοκίνητα θα είναι μεν αυτόνομα, ομως θα είναι και πλήρως διασυνδεδεμένα μεταξύ τους, λειτουργώντας συντονισμένα σε ένα δίκτυο ψηφιακών δρόμων. Στην πράξη, το αυτοκίνητο μας θα επικοινωνεί με τα άλλα αυτοκίνητα χωρίς καμία παρέμβαση ή οδηγία των επιβατών, παρέχοντας εξαιρετική ασφάλεια, μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και ενσωματωμένες λύσεις smart mobility”.
–Συμβουλή για νέους επαγγελματίες στις Δημόσιες Σχέσεις;
“Να επενδύσουν στη συνεχή μάθηση και στις ξένες γλώσσες. Να είναι αυθεντικοί δίνοντας έμφαση στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης”.
—Επόμενοι στόχοι;
“Η περαιτέρω ανάπτυξη της επικοινωνιακής στρατηγικής για τα brands της KOSMOCAR, η ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και η εδραίωση του ηλεκτρικού μέλλοντος”.
–Και μια ευχή για το 2025;
“Εύχομαι το 2025 να φτιάξουμε έναν κόσμο πιο βιώσιμο, όπου η τεχνολογία θα συνεχίσει να προοδεύει, υποστηρίζοντας την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας. Ας είναι η νέα χρονιά γεμάτη με καινοτομίες που θα συνδυάζουν την πρόοδο με τη φροντίδα για τον άνθρωπο και τον πλανήτη. Υγεία, ευημερία και δημιουργικότητα για όλους”!
*Οι φωτογραφίες είναι από το προσωπικό αρχείο του κ.Τσούνη
Αναδημοσίευση από το περιοδικό “πατρινόραμα” που κυκλοφορεί με διπλό εξώφυλλο από την 1η Ιανουαρίου 2025 στην Πάτρα και από 9 Ιανουαρίου 2025 σε όλη την Ελλάδα.