Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΕΛ ΟΥΓΚΩ του Φρανσουά Τρυφώ
(L’ Histoire d’Adèle H. – François Truffaut, βιογραφικό κοινωνικό δράμα, έγχρωμο, Γαλλικά/Αγγλικά, 1975, 96′)
(L’ Histoire d’Adèle H. – François Truffaut, βιογραφικό κοινωνικό δράμα, έγχρωμο, Γαλλικά/Αγγλικά, 1975, 96′)
ΥΠΟΘΕΣΗ
Το 1863, η Αντέλ, κόρη του Βίκτορα Ουγκώ, ερωτευμένη μ’ έναν Άγγλο υπολοχαγό, τον ακολουθεί στο Χάλιφαξ, αλλά εκείνος την απορρίπτει ερωτικά και την οδηγεί στην τρέλα.
Βασισμένη στο ημερολόγιο της Αντέλ Ουγκώ.
Το 1863, η Αντέλ, κόρη του Βίκτορα Ουγκώ, ερωτευμένη μ’ έναν Άγγλο υπολοχαγό, τον ακολουθεί στο Χάλιφαξ, αλλά εκείνος την απορρίπτει ερωτικά και την οδηγεί στην τρέλα.
Βασισμένη στο ημερολόγιο της Αντέλ Ουγκώ.
ΚΡΙΤΙΚΗ
Ήταν ψυχικά ασθενής η Αντέλ Ουγκώ? Ή μήπως ολοκληρωτικά ερωτευμένη?
Ήταν ψυχικά ασθενής η Αντέλ Ουγκώ? Ή μήπως ολοκληρωτικά ερωτευμένη?
Η ιστορία της κόρης του κορυφαίου Γάλλου συγγραφέα και του μανιασμένου -και αναπάντητου- έρωτά της για έναν Βρεττανό αξιωματικό είναι μια λαμπρή ευκαιρία για τον Φρανσουά Τρυφώ, στην ως τότε (και ίσως ανέκαθεν) σκοτεινότερη στιγμή του, να αντιπαρατάξει ως προς την αποτίμηση της πραγματικότητας την ευαισθησία της Τέχνης έναντι της ψυχρότητας της Ιστορίας.
Κάπως έτσι ο Τρυφώ, με ανεπανάληπτο όχημα μια κυριευμένη Ιζαμπέλ Ατζανί, στην αφετηρία σχεδόν 15 θρυλικών ερμηνευτικών ετών, ξεκινά την διατριβή του.
Διατριβή όπως μόνο αυτός ήξερε να κάνει, με εκείνη την νεοκυματική απουσία στόμφου, την ακατάπαυστη ροή των γεγονότων, την πληθωρική αφήγηση, την αδυναμία μη συγκατάνευσης σε κάθε ρομαντική απαίτηση.
Ίσως στην καμπή του κοινωνικού χρόνου, που διάγουμε όλο αυτό να είναι μια παρωχημένη εξομολόγηση, όμως ένα βήμα πιό δίπλα καθισμένοι (κίνηση υποχρεωτική στην απόλαυση της Τέχνης), καραδοκεί ο απαράμιλλος “παραλογισμός” του Τριφό.
Και σύμφωνα με αυτόν η ιστορία της Αντέλ Ο. δεν είναι παρά μια -οπωσδήποτε δραματική- καταβύθιση στην άβυσσο του Έρωτα, εκεί, που η πραγματικότητα εξαχνώνεται, η ύλη περνά σε τελευταία μοίρα και το πάθος ξεχωρίζει τους δειλούς από τους τρελούς. – Ηλίας Δημόπουλος / https://www.aoaff.gr/…/l_histoire_d_ad_232_le_h-15556391/
Κάπως έτσι ο Τρυφώ, με ανεπανάληπτο όχημα μια κυριευμένη Ιζαμπέλ Ατζανί, στην αφετηρία σχεδόν 15 θρυλικών ερμηνευτικών ετών, ξεκινά την διατριβή του.
Διατριβή όπως μόνο αυτός ήξερε να κάνει, με εκείνη την νεοκυματική απουσία στόμφου, την ακατάπαυστη ροή των γεγονότων, την πληθωρική αφήγηση, την αδυναμία μη συγκατάνευσης σε κάθε ρομαντική απαίτηση.
Ίσως στην καμπή του κοινωνικού χρόνου, που διάγουμε όλο αυτό να είναι μια παρωχημένη εξομολόγηση, όμως ένα βήμα πιό δίπλα καθισμένοι (κίνηση υποχρεωτική στην απόλαυση της Τέχνης), καραδοκεί ο απαράμιλλος “παραλογισμός” του Τριφό.
Και σύμφωνα με αυτόν η ιστορία της Αντέλ Ο. δεν είναι παρά μια -οπωσδήποτε δραματική- καταβύθιση στην άβυσσο του Έρωτα, εκεί, που η πραγματικότητα εξαχνώνεται, η ύλη περνά σε τελευταία μοίρα και το πάθος ξεχωρίζει τους δειλούς από τους τρελούς. – Ηλίας Δημόπουλος / https://www.aoaff.gr/…/l_histoire_d_ad_232_le_h-15556391/
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: François Truffaut
ΣΕΝΑΡΙΟ: François Truffaut, Jean Gruault, Suzanne Schiffman
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Nestor Almendros
ΜΟΥΣΙΚΗ: Maurice Jaubert
ΒΟΗΘΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Carl Hathwell, Suzanne Schiffman
ΜΟΝΤΑΖ: Martine Barraqué, Yann Dedet
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Jacqueline Guyot
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Marcel Berbert, Claude Miller, Patrick Millet
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: François Truffaut
ΣΕΝΑΡΙΟ: François Truffaut, Jean Gruault, Suzanne Schiffman
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Nestor Almendros
ΜΟΥΣΙΚΗ: Maurice Jaubert
ΒΟΗΘΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Carl Hathwell, Suzanne Schiffman
ΜΟΝΤΑΖ: Martine Barraqué, Yann Dedet
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Jacqueline Guyot
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Marcel Berbert, Claude Miller, Patrick Millet
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
Ιζαμπέλ Αντζανί, Μπρους Ρόμπινσον, Σίλβια Μάριοτ
Ιζαμπέλ Αντζανί, Μπρους Ρόμπινσον, Σίλβια Μάριοτ
– η ταινία θα προβληθεί με Ελληνικούς υποτίτλους
– με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος (IFG)
– με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος (IFG)
SOULA του Salah Issaad
(κοινωνικό δράμα, Γαλλία-Αλγερία-Σαουδική Αραβία-Κατάρ, Αραβικά, έγχρωμο, 2021, 91΄)
(κοινωνικό δράμα, Γαλλία-Αλγερία-Σαουδική Αραβία-Κατάρ, Αραβικά, έγχρωμο, 2021, 91΄)
ΥΠΟΘΕΣΗ
Η Σούλα είναι μιά νεαρή ανύπαντρη μητέρα στην σύγχρονη Αλγερία.
Ο πατέρας της την έχει απορρίψει και η μητέρα της, όσο κι αν το θέλει, δεν μπορεί να αλλάξει την κατάσταση.
Ο σύντροφός της δεν μπορεί να την στηρίξει πραγματικά, αφού οι γονείς του δεν αποδέχονται μιά ανύπαντρη μητέρα, θεωρώντας την πόρνη.
Η εντυπωσιακή πρώτη ταινία του 35χρονου Αλγερινού Salah Issaad είναι μιά τρομακτική νυχτερινή βόλτα της Σούλα, που ψάχνει απεγνωσμένα την Αγάπη γι’ αυτήν και το μωρό της.
Οι υπόλοιποι, όμως, δεν ψάχνουν το ίδιο και θέλουν από την Σούλα κάτι άλλο…
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η…πραγματική Σούλα της ιστορίας, η ηθοποιός Soula Bahri, η οποία συν-έγραψε με τον σκηνοθέτη το σενάριο της ταινίας.
Άλλωστε η ταινία, που είναι γέννημα της μακρόχρονης φιλίας του σκηνοθέτη με την Σούλα, αφηγείται γεγονότα από την πραγματική ζωή της πρωταγωνίστριας και συν-σεναριογράφου. “Η Σούλα παρακολουθούσε γιά χρόνια το έργο μου”, εξηγεί ο σκηνοθέτης. “Μου έλεγε, ότι πάντα ήθελε να συμμετάσχει σε μιά ταινία μου.. Φυσικά, ποτέ δεν περίμενε, ότι θα γύριζα μιά ταινία βασισμένη στην ζωή της. Τον Απρίλιο του 2018 της τηλεφώνησα γιά να συζητήσουμε το σχέδιό μου. Χρειαζόμουν περισσότερες λεπτομέρειες γιά την ζωή της και αυτά, που είχε βιώσει. Στην αρχή δεν με πίστευε, αλλά, όταν, τελικά, έλαβε το σενάριο κατάλαβε, ότι σοβαρολογούσα” – (Νικόλαος Ε. Καββαδίας)
Η Σούλα είναι μιά νεαρή ανύπαντρη μητέρα στην σύγχρονη Αλγερία.
Ο πατέρας της την έχει απορρίψει και η μητέρα της, όσο κι αν το θέλει, δεν μπορεί να αλλάξει την κατάσταση.
Ο σύντροφός της δεν μπορεί να την στηρίξει πραγματικά, αφού οι γονείς του δεν αποδέχονται μιά ανύπαντρη μητέρα, θεωρώντας την πόρνη.
Η εντυπωσιακή πρώτη ταινία του 35χρονου Αλγερινού Salah Issaad είναι μιά τρομακτική νυχτερινή βόλτα της Σούλα, που ψάχνει απεγνωσμένα την Αγάπη γι’ αυτήν και το μωρό της.
Οι υπόλοιποι, όμως, δεν ψάχνουν το ίδιο και θέλουν από την Σούλα κάτι άλλο…
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η…πραγματική Σούλα της ιστορίας, η ηθοποιός Soula Bahri, η οποία συν-έγραψε με τον σκηνοθέτη το σενάριο της ταινίας.
Άλλωστε η ταινία, που είναι γέννημα της μακρόχρονης φιλίας του σκηνοθέτη με την Σούλα, αφηγείται γεγονότα από την πραγματική ζωή της πρωταγωνίστριας και συν-σεναριογράφου. “Η Σούλα παρακολουθούσε γιά χρόνια το έργο μου”, εξηγεί ο σκηνοθέτης. “Μου έλεγε, ότι πάντα ήθελε να συμμετάσχει σε μιά ταινία μου.. Φυσικά, ποτέ δεν περίμενε, ότι θα γύριζα μιά ταινία βασισμένη στην ζωή της. Τον Απρίλιο του 2018 της τηλεφώνησα γιά να συζητήσουμε το σχέδιό μου. Χρειαζόμουν περισσότερες λεπτομέρειες γιά την ζωή της και αυτά, που είχε βιώσει. Στην αρχή δεν με πίστευε, αλλά, όταν, τελικά, έλαβε το σενάριο κατάλαβε, ότι σοβαρολογούσα” – (Νικόλαος Ε. Καββαδίας)
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Salah Issaad
ΣΕΝΑΡΙΟ: Salah Issaad, Soula Bahri
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Arthur Fanget
ΜΟΥΣΙΚΗ: Nicolas Montainge
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Elliot El Baz
ΜΟΝΤΑΖ: Salah Issaad
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Salah Issaad
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Salah Issaad
ΣΕΝΑΡΙΟ: Salah Issaad, Soula Bahri
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Arthur Fanget
ΜΟΥΣΙΚΗ: Nicolas Montainge
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Elliot El Baz
ΜΟΝΤΑΖ: Salah Issaad
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Salah Issaad
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
Soula Bahri SOULA
Idir Benaibouche AMINE
Franck Yvrai SOFIANE
Ali Bentayeb RAHIM
Hamza Temaini STIKA
Djillali Boudjemaa AMAR
Amina Belabed AMEL
Salah Issaad SAMY
El Hadi Guechtouli REDA
Rachid Belaguili FOUZI
Abdenacer Arab YAHYA
Zahra Harkat RACHA
Soula Bahri SOULA
Idir Benaibouche AMINE
Franck Yvrai SOFIANE
Ali Bentayeb RAHIM
Hamza Temaini STIKA
Djillali Boudjemaa AMAR
Amina Belabed AMEL
Salah Issaad SAMY
El Hadi Guechtouli REDA
Rachid Belaguili FOUZI
Abdenacer Arab YAHYA
Zahra Harkat RACHA
τρέηλερ – https://vimeo.com/645965004
– η ταινία θα προβληθεί με ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ υποτίτλους
– με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος (IFG)
– με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος (IFG)
