Ο ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ «ΠΑΤΡΙΝΟΡΑΜΑ» ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΕΥΘΕΩΣ ΓΙΑ ΤΗ «ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Συνέντευξη στον Παναγιώτη Ρηγόπουλο
Πραγματικός «χείμαρρος» ο Παύλος Πολάκης στην αποκλειστική συνέντευξη του στο «πατρινόραμα», δεν διστάζει να μιλήσει έξω από τα δόντια για όλα τα «καυτά» πολιτικά θέματα της επικαιρότητας.
Ο πρ. Υπουργός και βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ, υποστηρίζει ευθέως, ανάμεσα στα άλλα, ότι κατά τη «δεύτερη φορά Αριστερά» θα πρέπει να γίνουν «τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δημόσια ελεγχόμενα για την απρόσκοπτη και γενναία χρηματοδότηση της μεσαίας τάξης και της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, να προχωρήσει το κοινωνικό κράτος σε αναδιανομή του πλούτου, εκδημοκρατισμός των ένστολων υπηρεσιών του κράτους και να γίνει ενίσχυση της Δικαιοσύνης με νέο αίμα!»
Δεν παραλείπει όμως να ασκήσει και κριτική στο κόμμα του: «Πολλά πράγματα που είχε διακηρύξει ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη κιόλας φορά που ανέλαβε να κυβερνήσει, δεν έγιναν ή δεν υλοποιήθηκαν επαρκώς» παραδέχεται, ενώ προειδοποιεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με την εκλογική του βάση και να πείσει ότι διαθέτει ένα εναλλακτικό σχέδιο μιας προοδευτικής διακυβέρνησης!
Καταγγέλλει ότι με πρόσχημα την πανδημία, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει προβεί σε ένα πάρτι απευθείας αναθέσεων και ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος «είναι επιλογή διαφθοράς και καταλήστευσης του δημόσιου πλούτου υπέρ των λίγων και εκλεκτών συνομιλητών της κυβέρνησης ΝΔ και προσωπικά του πρωθυπουργού»!
Όσο για το ΚΙΝΑΛ, σημειώνει ότι «το Κίνημα και όχι ο κ. Ανδρουλάκης προσωπικά, θα πρέπει να διαλέξει πλευρά. Ελπίζω και εύχομαι να κάνει τη σωστή επιλογή.»
Τέλος, ο κ. Πολάκης μιλώντας πάντα στο «πατρινόραμα», κάνει λόγο για λυσσαλέα επιχείρηση δολοφονίας του χαρακτήρα του από τα ΜΜΕ, αλλά προειδοποιεί: «Αν περιμένουν από μένα «χατήρια», συνδιαλλαγή, κουκουλώματα και εκπτώσεις… παίξανε και χάσανε!»
«ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ κ.κ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΚΑΙ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΥ»
- Θεωρείτε κύριε Υπουργέ, ότι η αρχειοθέτηση της δικογραφίας για τη διερεύνηση εμπλοκής Γεωργιάδη στην υπόθεση Novartis, έγινε από λανθασμένες εκτιμήσεις της Δικαιοσύνης, ή από σκοπιμότητα για «κουκούλωμα»;
«Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι τα φαινόμενα υπερτιμολογήσεων των φαρμάκων και αθέμιτων πρακτικών των φαρμακοβιομηχανιών, που έγιναν γνωστά στη χώρα μας αλλά και διεθνώς ως «σκάνδαλο Novartis» αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στη χώρα μας. Αλλά το ακόμα μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι το γεγονός, ότι ενώ η ίδια η εταιρεία έχει δεχτεί ότι ήταν σκάνδαλο και έχει προχωρήσει σε ένα ιδιαίτερα μεγάλο διακανονισμό στις ΗΠΑ ύψους 346 εκατ. δολαρίων, δυστυχώς στη χώρα μας παρατηρείται μια αντιστροφή της πραγματικότητας, μέσω της μετατροπής των θυτών σε θύματα και με την διαφαινόμενη κατάληξη της υπόθεσης σε ένα κυνήγι «μαγισσών» που εξελίσσεται μετά την απόφαση της κυβερνητικής πλειοψηφίας για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής και τις ανεδαφικές υποθέσεις περί σκευωρίας. Έτσι, ελλοχεύει ο κίνδυνος το σκάνδαλο ΝOVARTIS να μείνει ατιμώρητο στην Ελλάδα, παρά τη διεθνή του αναγνώριση που προέκυψε με τον διακανονισμό της εταιρείας στις ΗΠΑ για τα ίδια αδικήματα.
Εξάλλου η ΝΔ από την πρώτη στιγμή της ανάδειξης του σκανδάλου έκανε λόγο για «σκευωρία» και ουδέποτε έπραξε την οποιαδήποτε κίνηση για τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Ενώ, είναι ήδη κυβέρνηση 2,5 χρόνια δεν έχει πράξει το παραμικρό για να διεκδικήσει αποζημίωση του ελληνικού δημοσίου από την ζημιά που οποία προκλήθηκε από τις αθέμιτες πρακτικές της εταιρείας.
Η πράξη αρχειοθέτησης των κ. Γεωργιάδη και Αβραμόπουλου έχει πολλά σημεία που έχουν αναδειχθεί στη δημόσια συζήτηση και χρήζουν διευκρινήσεων και στα οποία κάνουμε κριτική. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Καψιμάλης δέχθηκε και ουσιαστικά αντέγραψε στην Πράξη του το κείμενο της αναφοράς της επίκουρης Εισαγγελέως, με την οποία η ίδια εισηγήθηκε την άρση της ασυλίας του Αδ. Γεωργιάδη προκειμένου να εξεταστεί ως ύποπτος για τα αδικήματα της δωροδοκίας και του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος. Δεδομένου ότι η εισήγηση ήταν κόλαφος για τον Αδ. Γεωργιάδη, τί έκανε ο αξιότιμος κ. Καψιμάλης για να “δικαιολογήσει” το δικό του αντίθετο συμπέρασμα: απέκρυψε κρίσιμα ευρήματα και ουσιώδεις παραδοχές της επίκουρης Εισαγγελέως που τεκμηρίωναν πλήρως την πρόταση για άρση της ασυλίας.
Ενδεικτικά:
- Η επίκουρος Εισαγγελέας διαπίστωσε ότι το σκεύασμα Gilenya της Νοβάρτις τιμολογήθηκε αμέσως και με διάτρητη διαδικασία, ενώ για τα αντίστοιχα φάρμακα των ανταγωνιστών της (Aubagio και Τecfidera) καθυστέρησε αδικαιολόγητα η τιμολόγηση, καταλήγοντας στο αυτονόητο συμπέρασμα ότι έτσι ευνοήθηκε η Νοβάρτις.
- Η επίκουρος Εισαγγελέας διαπίστωσε ότι 2 φάρμακα της Νοβάρτις εντάχθηκαν παράνομα στον Θετικό Κατάλογο Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων με Υπουργική Απόφαση του Αδ. Γεωργιάδη. Ο κ. Καψιμάλης επέρριψε την ευθύνη για την παρανομία αυτή, που κόστισε 6.202.775€ στο δημόσιο, στα μέλη της Επιτροπής και όχι στον Γεωργιάδη που εξέδωσε τη συγκεκριμένη απόφαση!
- Η επίκουρος Εισαγγελέας διαπίστωσε ότι τα έτη 2013 και 2014 προέκυψαν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των πιστώσεων των τραπεζικών λογαριασμών και των δηλωθέντων ακαθάριστων εσόδων των εταιρειών της οικογένειας Γεωργιάδη. Ο κ. Καψιμάλης απέκρυψε τις “μεγάλες αποκλίσεις”! …και κάπως έτσι αυτός που κατηγορήθηκε πως πήρε 2.200.000 ευρώ σε βαλίτσες και φακέλους από τον κ. Φρουζή της ΝOVARTIS και βρέθηκαν και στους λογαριασμούς του 345.000 που ΔΕΝ μπορούσαν να δικαιολογηθούν …αρχειοθετήθηκε!
Νομίζω ότι από τα παραπάνω, που ενδεικτικά σας ανέφερα, προκύπτουν ασαφή σημεία και για αυτό το λόγο αναμένουμε από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Πλιώτα να πράξει τις ενέργειες που απαιτούνται για την ανάσυρση της πράξης αρχειοθέτησης.»
«Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΡΤΙ ΑΠ’ ΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΩΝ»
- Πόσο …ανεξάρτητες τελικά είναι οι Ανεξάρτητες Αρχές στη χώρα μας επί Κυβερνήσεως Μητσοτάκη; Έχουμε διακίνηση «μαύρου χρήματος»; Τι συμβαίνει με τις απ’ ευθείας αναθέσεις; Έχουμε υπερτιμολογήσεις προμηθειών;
«Με πρόσχημα την πανδημία η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει προβεί σε ένα πάρτι απευθείας αναθέσεων. Το ποσό που δαπάνησε το Δημόσιο σε απευθείας αναθέσεις και κλειστές διαδικασίες από 1/1/2020 έως 31/10/21 φτάνει στα 6,65 δισεκατομμύρια ευρώ και αποτελεί ρεκόρ δεκαετίας. Από τα παραπάνω προκύπτει αυταπόδεικτα ότι οι αρμόδιες ελεγκτικές ανεξάρτητες αρχές έχουν πολύ δουλειά να κάνουν και οφείλουν να την κάνουν ανεπηρέαστες από τις όποιες παρεμβάσεις της εκτελεστικής εξουσίας. Ο λαός οφείλει να γνωρίζει που κατευθύνεται και το τελευταίο ευρώ από τους φόρους που πληρώνει και στις περιπτώσεις που υπάρχει κατασπατάληση δημόσιου χρήματος οφείλεται να υπάρξει τιμωρία όσων ενέχονται, όσο ψηλά και αν βρίσκονται.»
«ΤΟ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΕΧΕΙ ΩΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΙΔΙΟΤΕΛΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ»
Σε πρόσφατη ομιλία σας στη Βουλή, κάνατε λόγο για Μαξίμου Α.Ε.. Τι ακριβώς υπονοείτε;
«Δεν υπονοώ τίποτα, το λέω ευθέως, ότι το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη έχει ως πρωταρχική του (και πολλές φορές μοναδική του) προτεραιότητα την επιδίωξη ιδιοτελών συμφερόντων και των συμφερόντων της ελίτ. Τα κέρδη των φιλικών στην κυβέρνηση εταιρειών- επιχειρήσεων μπαίνουν στην κυβερνητική ατζέντα πάνω από τα συμφέροντα των εργαζομένων, των αγροτών, των ανέργων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.»
- Σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, σε σχέση με την κατάσταση στην οποία εσείς το παραδώσατε; Πάμε σε ιδιωτικοποίησή της Υγείας από τον κ. Πλεύρη;
«Δυστυχώς η κατάσταση στο ΕΣΥ τα τελευταία 2,5 χρόνια της κυβέρνησης της ΝΔ πάει από το κακό στο χειρότερο. Το «πάθημα» της πανδημίας δεν φαίνεται να λειτουργεί ως «μάθημα» για την ΝΔ. Η κυβέρνηση της ΝΔ κάνει ότι μπορεί για να αποψιλώσει το ΕΣΥ κάθε μέρα που περνά και περισσότερο, αντί να το θωρακίσει και να το ενισχύσει όπως κάναμε εμείς την περίοδο 2015-2019.
Άλλωστε η ΝΔ δεν έκρυψε ποτέ το νεοφιλελεύθερο σχέδιο της (προς στιγμήν μόνο το «πάγωσε» λόγω της πανδημίας covid-19) για την πλήρη απορρύθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας και τη μετατροπή του σε αγορά, στην οποία οι πολίτες θα αντιμετωπίζονται ως αγοραστές υπηρεσιών υγείας, ανάλογα με τις οικονομικές τους δυνατότητες. Καθώς το δημόσιο σύμφωνα με το όραμα της ΝΔ σταδιακά θα αποδεσμεύεται, τόσο από τη χρηματοδότηση του ΕΣΥ αλλά και από τις παροχές που μέχρι σήμερα προσέφερε στους πολίτες ανεξαρτήτως εισοδήματος και ασφαλιστικής ικανότητας, όπως το είχαμε θεσμοθετήσει με τον εμβληματικό μας νόμο για την πλήρη κάλυψη των ανασφάλιστων.
Εμείς με όλες μας τις δυνάμεις και μαζί με την κοινωνία δεν πρόκειται να αφήσουμε τα σχέδια της ΝΔ για ιδιωτικοποίηση της Υγείας, της μετατροπής της σε εμπόρευμα να προχωρήσουν και δεν θα αφήσουμε να ισοπεδωθεί το ΕΣΥ για να βγάζουν κέρδη ανενόχλητοι οι διάφοροι όμιλοι υγείας και τα fund που βρίσκονται από πίσω τους.»
«Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΕΤΥΧΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ»
- Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι ευθύνες της Κυβέρνησης για την κακή πορεία της πανδημίας: Τι μπορούσε να κάνει η Κυβέρνηση, που δεν έκανε; Τι θα έκανε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ διαφορετικό;
«Τέλος Φεβρουαρίου του 2020 εμφανίζεται στην Ελλάδα το πρώτο κρούσμα covid. Κάτι παραπάνω από δυο χρόνια μετά και ενώ δυστυχώς έχουμε ξεπεράσει τους 26.000 θανάτους, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση απέτυχε παταγωδώς στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Δυο χρόνια μετά φτάσαμε να έχουμε περισσότερους νεκρούς ανά εκατομμύριο πληθυσμού από χώρες όπως η Πορτογαλία και η Ισπανία, οι οποίες στην αρχή της πανδημίας βρέθηκαν σε ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση. Και αυτό έγινε γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έκανε απολύτως τίποτα σε όλα τα επίπεδα. Για την κυβέρνηση Μητσοτάκη η πανδημία αντιμετωπίζεται με ΜΕΘ υποστελεχωμένες σε εξειδικευμένο προσωπικό, με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας σε ύπνωση, με τα νοσοκομεία αποδυναμωμένα σε προσωπικό, με υγειονομικούς, άλλους σε εξάντληση και άλλους σε αναστολή (6.000 στο σύνολο), με τους πολίτες να στοιβάζονται καθημερινά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στα σχολεία και τέλος, με την εγκληματική εμμονική άρνηση να φροντίσει για έγκαιρη προμήθεια και δωρεάν διάθεση στους συμπολίτες μας φαρμάκων μονοκλωνικών αντισωμάτων και άλλων φαρμάκων που ανέδειξε η επιστημονική έρευνα όλο αυτόν τον καιρό.
Ειδικά για το τελευταίο, φωνάζω εδώ και μήνες καθημερινά, με στοιχεία και παράθεση της διεθνούς εμπειρίας. Αλλά αποδείχτηκε ότι φωνάζω σε ώτα μη ακουόντων… Το αποτέλεσμα είναι πλέον γνωστό σε όλους και με τον πιο τραγικό τρόπο: Mόνο επί των ημερών του Θανάση Πλεύρη στο Υπουργείο Υγείας, δηλαδή το τελευταίο εξάμηνο, έχουμε 12.650 θανάτους από το σύνολο των 26.400 από την αρχή της πανδημίας! Έχει ευθύνες για τον μαύρο απολογισμό αυτόν η κυβέρνηση Μητσοτάκη και σύντομα θα της αποδοθούν.
Το χειρότερα από όλα, όμως, είναι ότι την στιγμή που στην Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, η αναγκαιότητα ύπαρξης ενός ισχυρού Δημόσιου Συστήματος Υγείας αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο, τόσο από τους απλούς πολίτες, όσο και από τις ίδιες τις κυβερνήσεις, η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη εγκρίνει στο υπουργικό συμβούλιο νέο νομοσχέδιο για το ΕΣΥ μέσω του οποίου επιχειρείται η ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση του ΕΣΥ.»
«Ο ΣΥΡΙΖΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΤΙ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΕΝΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΙΑΣ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ»
- Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν δεύτερο το ΣΥΡΙΖΑ, και αδύναμο να καρπωθεί την φθορά της Κυβέρνησης. Γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι διαφορετική η εικόνα που έχετε εσείς;
«Η εικόνα που εγώ λαμβάνω από την κοινωνία είναι η πλήρης κατάρρευση της Μητσοτάκης ΑΕ. Ο κόσμος είναι πραγματικά εξαγριωμένος τους τελευταίους μήνες, καθώς η κυβέρνηση αποτυγχάνει διαδοχικά σε όλα τα μέτωπα: πανδημία, καλοκαιρινές φωτιές, αντιμετώπιση της κακοκαιρίας «Ελπίδα», αναχαίτηση του πληθωριστικού κύματος και της ακρίβειας, αναδιαμόρφωση ενεργειακού χάρτη της χώρας κλπ.
Η άποψη μου είναι ότι η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη έχει περάσει το σημείο από το οποίο δεν υπάρχει επιστροφή. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα πρέπει τώρα να πείσει την κοινωνία ότι υπάρχει ελπίδα και ότι διαθέτει ένα εναλλακτικό σχέδιο μιας προοδευτικής διακυβέρνησης το οποίο μπορεί να μας βγάλει από την μιζέρια που βιώνουμε. Και θα το κάνουμε!»
- Κάποιοι αντιλαμβάνονται αυτό το Συνέδριο, ως ευκαιρία ξεκαθαρίσματος εσωτερικών πολιτικών λογαριασμών. Φοβόσαστε ότι μπορεί να εξελιχθεί ως αντιπαράθεση μεταξύ προεδρικών και μη; Θεωρείτε ότι μπορείτε να μπείτε στο στόχαστρο και εσείς μετά και την πρόσφατη «φωτογράφισή» σας στο κείμενο των 500 στελεχών του κόμματος;
«Δυστυχώς, η άφιξη της πανδημίας στη χώρα μας είχε ως αποτέλεσμα το επικείμενο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να αναβληθεί επανειλημμένως. Θεωρώ ότι, η απρόσμενη διάρκεια των προσυνεδριακών διαδικασιών ήταν η κύρια αιτία δημιουργίας μιας σχετικής πόλωσης, η οποία νομοτελειακά θα εκτονωθεί στο συνέδριο, με την εκφρασμένη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των μελών. Νομίζω ότι έχουμε αποδείξει στο παρελθόν ότι τέτοιου είδους διαδικασίες μας βγάζουν πάντα πιο ενωμένους και πιο δυνατούς. Είμαι βέβαιος ότι η όλη διαδικασία θα μας φέρει πιο κοντά στην κοινωνία και θα μας προσδώσει άλλη δυναμική. Κοντολογίς, δεν κρίνω αυτά τα πράγματα από προσωπικές αναφορές και συντροφικές αιτιάσεις. Εδώ είμαστε όλοι, ξεδιπλώνουμε ανοιχτά τις απόψεις μας για το αύριο και τις θέτουμε στην κρίση μελών και φίλων του κόμματος και ολόκληρης της κοινωνίας. Από αυτούς θα κριθούμε συλλογικά και ο καθένας ξεχωριστά… Και στο τέλος μιας τέτοιας πλατιάς και δημοκρατικής διαδικασίας θα μετρήσουμε όλοι το μπόϊ μας!»
«Ο κ. ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΣΕΙ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ»
- «Προοδευτικό μέτωπο» με ποιους; Με τον Πολάκη;» Έτσι απάντησε ειρωνικά για εσάς ο κ. Ανδρουλάκης, στην πρόταση του κ. Τσίπρα για σύγκληση προοδευτικού μετώπου. Πώς το σχολιάζετε; Και πώς κρίνετε την πολιτική ίσων αποστάσεων που τηρεί ο νεοεκλεγείς πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ;
«Νομίζω, ότι ο κ. Ανδρουλάκης προσπαθεί εδώ και μήνες να τετραγωνίσει τον κύκλο. Προφανώς δεν θα τα καταφέρει. Το ΚΙΝΑΛ, έχει υιοθετήσει μια άκριτη ρητορική ίσων αποστάσεων από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, θεωρώντας ότι με τον τρόπο αυτό μπορεί να κερδίσει ψήφους από ένα ευρύτερο κοινό. Κατά την άποψη μου, θα εκπλαγεί όταν θα συνειδητοποιήσει ότι τέτοιου είδους «πολιτικάντικες» πρακτικές, σε βάθος χρόνου έχουν ολέθρια αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση «ο μήνας του μέλιτος» τελειώνει και σύντομα το ΚΙΝΑΛ, και όχι ο κ. Ανδρουλάκης προσωπικά, θα πρέπει να διαλέξει πλευρά. Ελπίζω και εύχομαι να κάνει τη σωστή επιλογή.»
- Γιατί ο Αναπτυξιακός νόμος της Ν.Δ. είναι κατά την γνώμη σας «η οργάνωση του πλαισίου της νέα διαφθοράς την επόμενη περίοδο», όπως έχετε καταγγείλει στη Βουλή;
«Είναι απλό: Ο νέος αναπτυξιακός νόμος δημιουργήθηκε βάσει της συνολικότερης επιλογής της κυβέρνησης Μητσοτάκη για επιστροφή στο δοκιμασμένο και αποτυχημένο παραγωγικό μοντέλο συρρίκνωσης της παραγωγικής βάσης, περαιτέρω υποτίμησης της εργασίας στη χώρα και σκανδαλώδους εύνοιας μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων σε πολύ συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας. Τα δύο πρώτα είναι ιδεοληπτικές αγκυλώσεις της ελληνικής Δεξιάς, αλλά το τελευταίο αποτελεί επιλογή διαφθοράς και καταλήστευσης του δημόσιου πλούτου υπέρ των λίγων και εκλεκτών συνομιλητών της κυβέρνησης ΝΔ και προσωπικά του πρωθυπουργού.
Αντίθετα, η χώρα μας χρειάζεται ένα κοινωνικά δίκαιο αναπτυξιακό υπόδειγμα, που δεν θα έχει ως προϋπόθεση την εσωτερική υποτίμηση που οραματίζεται η ΝΔ και δεν θα αναδιανέμει τα οφέλη με σκανδαλώδη ιδιοτέλεια. Ένα υπόδειγμα που θα τροφοδοτείται από μια διευρυμένη παραγωγική ανασυγκρότηση, με σαφείς προτεραιότητες σε τομείς που πρέπει να ενισχυθούν (και όχι εκείνους που παραδοσιακά εξαιρούνταν, αφού ήταν ήδη και σταθερά κερδοφόροι). Ένα μοντέλο που δεν θα συγκεντρώνει υπερεξουσίες στον Υπουργό σε βάρος των Περιφερειών και της τοπικής ανάπτυξης. Ένα μοντέλο που θα ελαχιστοποιεί στην πράξη τη δυνατότητα να παίρνονται αμφιλεγόμενες και «ύποπτες» αποφάσεις διαπλοκής και διαφθοράς με ζεστό δημόσιο χρήμα στα υπουργικά γραφεία και σε ανώτερα διοικητικά κλιμάκια. Κι εδώ «κουμπώνει» και η πρότασή μας για περαιτέρω αδειοδοτικές και εκτελεστικές αρμοδιότητες σε Δήμους και Περιφέρειες, με αυστηρό ετήσιο κατασταλτικό έλεγχο στο τέλος κάθε χρήσης από το κεντρικό κράτος.
Αυτό που εισάγει σήμερα ο νέος αναπτυξιακός νόμος μεγαλώνει τα ήδη σημαντικά προβλήματα και καθυστερήσεις που έχουμε σήμερα, μειώνει τον προϋπολογισμό των επενδυτικών σχεδίων που μπορούν να διαχειριστούν οι περιφέρειες από 3 σε 1 εκατ. ευρώ και περικόπτει τις αρμοδιότητες του υφυπουργείου Μακεδονίας – Θράκης. Τέλος, αποκλείει περισσότερο τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την αναγκαία χρηματοδότηση και τις παραδίδει έρμαιο στις πολύ μεγάλες, με τις οποίες πλέον έρχονται σε ανταγωνισμό χωρίς τα ίδια όπλα και δυνατότητες και για τα ίδια κονδύλια! Έτσι αντιλαμβάνονται αυτοί την ενίσχυση της περιφερειακής και τοπικής ανάπτυξης και αυτό πάνε να πουλήσουν ως «ανάπτυξη». Ειδικά μετά από μια παρατεταμένη περίοδο καθίζησης, όπου και η παραμικρή δραστηριότητα θα καταγράφεται βέβαια ως μεγέθυνση και ανάπτυξη. Σε αυτό που πρέπει να απαντήσουν (και βέβαια δεν θα το κάνουν) είναι ποιους θα αφορά αυτή η ανάπτυξη και ποιους θα ωφελήσει…»
«ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΥΣΣΑΛΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΟΥ!»
- Νιώθετε ότι μεγάλη μερίδα ΜΜΕ σάς έχει στοχοποιήσει πολιτικά, επιχειρώντας με αθέμιτο τρόπο να «δολοφονήσουν» την προσωπικότητά σας;
«Για κάποιο λόγο (που κι εσείς φαντάζεστε) όλα τα παραπάνω που είπαμε, δεν ακούγονται εδώ και 2,5 χρόνια από τα συστημικά μέσα, έντυπα και οπτικοακουστικά. Είναι απαγορευμένη αυτή η δημόσια συζήτηση στα μέσα που «τάισε» αφειδώς η κυβέρνηση μέσα από τη λίστα Πέτσα και τις άλλες λίστες των υπουργείων. Μην ξεχνάτε δε, ότι ένα μεγάλο μέρος του σκανδάλου του ΚΕΕΛΠΝΟ, που πήγε στη Δικαιοσύνη από ενέργειες του Υπουργείου Υγείας επί θητείας μου εκεί, αφορούσε σε σκανδαλώδεις αναθέσεις και «ενέσεις» δημόσιου χρήματος προς συγκεκριμένους δημοσιογράφους, ΜΜΕ και εταιρείες «μαϊμού». Αυτό, μαζί και με την υπόλοιπη πολιτική μου δραστηριότητά, που αρμοδίως ως τομεάρχης Διαφάνειας όφειλα να μην «χαϊδεύω αυτιά», οδήγησε στον γνωστό πόλεμο που μου γίνεται σε επίπεδο δημόσιας επικοινωνίας και σε μια λυσσαλέα επιχείρηση δολοφονίας του χαρακτήρα μου. Και βέβαια όταν επιχειρούν κάτι τέτοιο, αυτό που βολεύει είναι να το παρουσιάζουν ως «βεντέτα» Πολάκη με τα ΜΜΕ και πάντως ότι προκαλείται από πλευρές του χαρακτήρα μου.
Αυτά όλα όμως έχουν πάντα «κοντά ποδάρια» όπως λέει ο λαός. Όσο περνάει ο καιρός παλιώνει και κακοσυνεύει αυτό το αφήγημα. Όσο δικαιώνομαι έμπρακτα σε ό,τι λέω κατά καιρούς, για τη διαφθορά, τα σκάνδαλα, τη στάση της Δικαιοσύνης, την καταστροφική διαχείριση της πανδημίας, την ακρίβεια κλπ., τόσο γίνεται και πιο ευρύτερα κατανοητός από τον κόσμο αυτός ο πόλεμος και η στοχοποίηση που δέχομαι. Προσωπικά είμαι πάντα ανοιχτός και διαθέσιμος για δημόσια συζήτηση (όπως κάνουμε σήμερα και από το δικό σας μέσο), αλλά αν περιμένουν από μένα «χατήρια», συνδιαλλαγή, κουκουλώματα και εκπτώσεις… παίξανε και χάσανε!
«ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ, ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΠΛΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΝΕΟ ΑΙΜΑ»
- Έχετε διακηρύξει ότι η επόμενη φορά της Αριστεράς, θα είναι αλλιώς. Από κάποιους αυτό εξελήφθη ως απειλή. Πώς το εννοείτε εσείς συγκεκριμένα, τι διαφορετικό θα συμβεί;
«Πολλά πράγματα που είχε με τον ένα ή άλλο τρόπο διακηρύξει ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη κιόλας φορά που ανέλαβε να κυβερνήσει, δεν έγιναν ή δεν υλοποιήθηκαν επαρκώς. Σ’ αυτό συνέβαλε ίσως η αρχική απειρία ή η αδυναμία αντιμετώπισης της υπονόμευσης της πολιτικής μας από το καλά ριζωμένο διοικητικό σύστημα που είχαν επιβάλλει νωρίτερα οι μνημονιακές κυβερνήσεις. Κυρίως όμως γιατί είχαμε να κάνουμε με μια σκληρή επιτροπεία και επιτήρηση από την τρόικα, που έβαζε σαφή όρια στον σχεδιασμό μας. Απέναντι σε αυτά και μετά την απαλλαγή της χώρας από τη διεθνή επιτροπεία, ιδιαιτέρως αμέσως μετά την εκλογική ήττα το καλοκαίρι του 2019, ο Αλέξης Τσίπρας σήμανε το έναυσμα ανασυγκρότησης για την ανασύσταση της μεγάλης προοδευτικής δημοκρατικής παράταξης που θα διεκδικήσει να είναι η λαϊκή απάντηση στην ρεβανσιστική καταστροφική λαίλαπα της εγχώριας Δεξιάς, όπως αυτή εκφράζεται μέχρι σήμερα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τα συμφέροντα που εκπροσωπεί.
Για να υπάρξει όμως αυτή η απάντηση, για να πάρει σάρκα και οστά και να γίνει υπόθεση της κοινωνίας, δεν αρκούν γενικόλογες, στρογγυλεμένες και με πολλές αναγνώσεις προγραμματικές θέσεις (πόσο μάλλον ως προϊόν ισορροπιστικής διαβούλευσης των διάφορων εσωκομματικών τάσεων και προσεγγίσεων). Χρειάζεται ένα πολύ συγκεκριμένο και σαφές προγραμματικό κυβερνητικό πρόγραμμα, με δημόσιες δεσμεύσεις και εγγυήσεις στους βασικούς τομείς της δημόσιας ζωής, της κρατικής λειτουργίας, του κοινωνικού χώρου και της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Μια ολοζώντανη και με σαφήνεια σκιαγραφημένη πρόταση πολιτικής για ένα κοινωνικό κράτος (στους τομείς της Υγείας, Παιδείας, Πρόνοιας) αντάξιο των προσδοκιών των πολλών, ενεργό εργαλείο επέκτασης της πρόσβασης σε όλους και όλες στα δημόσια κοινωνικά αγαθά και αναδιανομής του πλούτου, την ραγδαία αύξηση του κατώτατου μισθού για τους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δημόσια ελεγχόμενα για την απρόσκοπτη και γενναία χρηματοδότηση της μεσαίας τάξης και της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, τομές ουσίας (πχ αδειοδοτικού χαρακτήρα) και περαιτέρω ουσιαστικές αρμοδιότητες στην Αυτοδιοίκηση, ενίσχυση της Δικαιοσύνης με νέο αίμα και ενδυνάμωση του ρόλου και της αποτελεσματικότητάς της (ειδικά σε μεγάλες υποθέσεις δημοσίου συμφέροντος) και τέλος, μπλοκάρισμα των ιδιωτικοποιήσεων και ξεπουλήματος δημόσιων αγαθών και περιουσίας που έχει δρομολογήσει η ΝΔ, κατάργηση όλου του αντεργατικού νομοθετικού πλαισίου που έχει θεσπίσει και εκδημοκρατισμός των ένστολων υπηρεσιών του κράτους και όλης της δημόσιας ζωής!
Αυτό είναι το «αλλιώς» που περιγράφω εγώ. Και βέβαια αν αυτό εκλαμβάνεται ως «απειλή» από το σύστημα διαφθοράς και διασπάθισης του δημόσιου πλούτου, δεν ισχύει το ίδιο για το λαό και την κοινωνική πλειοψηφία που το περιμένει και το διεκδικεί.»
«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΤΕΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΒΑΣΗ»
- Τι καινούργιο περιμένετε να επικυρώσει το επικείμενο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ; Ποιο πρέπει να είναι κατά τη γνώμη σας, το πολιτικό στοίχημα για το ΣΥΡΙΖΑ μέσα από αυτό το Συνέδριο;
«Το επερχόμενο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι για εμένα ιδιαίτερα σημαντικό και διεξάγεται και μια χρονική στιγμή όπου τα πάντα γύρω μας είναι ρευστά σε όλα τα επίπεδα. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, μέσω του συνεδρίου θα πρέπει:
Πρώτον, να ευθυγραμμιστεί ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με την εκλογική του βάση όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 και μετά.
Δεύτερον, να επικυρωθούν οι προτάσεις του Πολιτικού Συμβουλίου και του προέδρου σχετικά με τις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες εκλογής προέδρου και ΚΕ από τη βάση του κόμματος, διαδικασίες που κατά την άποψη μου θα προσδώσουν άλλη δυναμική στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Τρίτον, να προκύψει και να εγκριθεί συνεδριακά ένα πολύ συγκεκριμένο και δεσμευτικό πρόγραμμα προοδευτικής διακυβέρνησης, που θα περιλαμβάνει σαφείς και κατανοητές από τον κόσμο απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα της χώρας.»