Τζένιφερ Ατένα Γαλάτη: Πως είναι να γράφεις μουσική για το Χόλιγουντ και το διάστημα!

Το «Πατρινόραμα Hellenic» πάει παντού και προβάλλει τους Έλληνες που γράφουν την ιστορία και διαφημίζουν την πατρίδα μας στο εξωτερικό. Κάπως έτσι φτάνουμε και στον μακρινό Καναδά όπου η Τζένιφερ Αθηνά Γαλάτη διαπρέπει στον χώρο της σύνθεσης στην μουσική αλλά και στην ακουστική. Και φυσικά έχει την δική τους μουσική καριέρα σαν συνθέτρια, ενώ γράφει πλέον και για ταινίες του Χόλιγουντ αλλά και την NASA!

Για όλα αυτά,για το τι σημαίνει η μουσική για τον άνθρωπο,την είσοδοτης τεχνητής νοημοσύνης στον μουσικό χώρο,την νέα της δραστηριότητα σαν παραγωγός και σκηνοθέτης στην τηλεόραση, αλλά και τι έρχεται στον χώρο ευρύτερα και από τεχνικής πλευράς σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών,μιλήσαμε μαζί της! Μια συζήτηση υψηλού επιπέδου που μας βοηθά να κατανοήσουμε βαθύτερα τον μεγάλο χώρο της μουσικής.

Συνέντευξη στον Σωτήρη Γεωργίου

Κυρία Γαλάτη πως ξεκινάει η σπουδαία μουσική διαδρομή σας; Πότε πάτε στον Καναδά, πως αρχίζετε στον χώρο και τι κάνετε σήμερα;

«Καταρχήν να σας ευχαριστήσω κύριε Γεωργίου για την τιμή που μου κάνετε να δώσω αυτή την συνέντευξη και την ευκαιρία που μου δίνετε να έρθω σε επικοινωνία με τους αναγνώστες σας.Γεννήθη- κα στον Καναδά και οι γονείς μου ήρθανε στην Ελλάδα όταν ήμουν επτά χρονών. Τα πρώτα μου μουσικά μαθήματα ήταν στο σπίτι από έναν γνωστό μουσικό φίλο του πατέρα μου. Έπειτα οι γονείς μου με γράψανε σε ωδείο στην Νέα Σμύρνη και οι πρώτες μου δασκάλες ήταν οι κυρίες Κοντοσώ- ρου και Χαλαρή. Έπειτα πήγα στο Πρότυπο Πειραματικό Ωδείο όπου έκανα Ανώτερες σπουδές πιάνου με τον κύριο Κάκκαλη και Ανώτερα Θεωρητικά με τον κύριο Γιάννη Καστρινό στο εθνικό ωδείο.

Μόλις τελείωσα τις σπουδές μου στην Αθήνα συνέχισα στην Juilliard με την κα- θηγήτρια Oxana Yablonskaya και στον Καναδά με τον καθηγητή Claude Savard στο Université de Montréal. Έπειτα μελέτησα μουσική και με την Eva Czarnay στοMcGill. Άρχισα να συνθέτω σε πολύ μικρή ηλικία κλασική μουσική στην Αθήνα και μου άρεσε πάντα ο συνδυασμός του ήχου με την εικόνα. Τα πρώτα βήματα μουσικής ταινιών τα άρχισα με παραγωγές στο CBC που είναι η κρατική τηλεόραση του Καναδά. Έγραψα μουσική για ντοκιμαντέρ και σειρές.

Σήμερα γράφω μουσική για τηλεόραση για ταινίες IMAX που παίζουν σε πλανητάρια σε όλο τον κόσμο και βέβαια κλασική μουσική. Επίσης είμαι παραγωγός ταινιών ντοκιμαντέρ και επιστημονικής φαντασίας. Οι ταινίες μου έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ κινηματογράφου και στο διαδίκτυο όπου τις έχουν δει εκατομμύρια άνθρωποι.

Είχατε φανταστεί που θα φθάνατε;

Δεν νομίζω πως ένας καλλιτέχνης φτάνει πουθενά γιατί προσωπικά μαθαίνω συνέχεια καινούργια πράγματα με την σύνθεση. Συνεχώς μέσω της εξερεύνησης του ήχου ανακαλύπτω καινούργια πράγματα, νέους συνδυασμούς και αντίστιξη οργάνων. Κάνω κάτι το οποίο είναι η ζωή μου. Χαίρομαι πραγματικά όταν παίρνω μηνύματα ακροατών και μου λένε πως τους άρεσε κάποιο κομμάτι και πως τους συγκίνησε κάποια δουλειά μου. Επίσης είμαι σε επικοινωνία, με συνθέτες από Ελλάδα και Αμερική και ανταλλάζουμε ιδέες συνεχώς.

Είχατε από παλιά το …μικρόβιο της σύνθεσης; Ήταν οικογενειακό;

Δεν ήταν οικογενειακό. Ήμουν η μόνη που ήθελα να μάθω μουσική. Επίσης πάντα ήθελα να εξερευνήσω τον ήχο με δικές μου μουσικές μορφές και συνδυασμό οργάνων ακουστικών και ηλεκτρικών. Όταν ήμουν μικρή εκτός από τους μεγάλους κλασικούς συνθέτες διάβαζα και μοντέρνους συνθέτες όπως ο Philip Glass Steve Reich και John Adams. Επίσης η ηλεκτρονική μουσική με επηρέασε πολύ στην δουλειά μου. Λατρεύω τα συνθεσάιζερς και την μουσική των Jean Michel Jarre, Βαγγέλη Παπαθα νασίου, Tangerine Dream. Η δεκαετία του‘80 ήταν μια φανταστική εποχή για την ηλεκτρονική μουσική γενικά. Εκτός από το μικρόβιο της σύνθεσης μελετούσα παράλληλα πολύ τους μεγάλους κλασικούς συνθέτες. Έδινα συναυλίες πιάνου όπως στον Πειραϊκό σύνδεσμο με έργα Μότσαρτ Μπετόβεν και Σοπέν. Ήταν μια φανταστική εποχή και η Αθήνα ήταν γεμάτη με έντεχνους καλλιτέχνες και σημαντικούς Έλληνες συνθέτες όπως ο Χατζηδάκης που τον λατρεύω το Θεοδωράκη και Ξαρχάκο.

“Έχω γράψει μουσική, για ντοκιμαντέρ διαστημικά. Είμαι συνθέτρια για την ESO The European Southern Observatory, η οποία συνεργάζεται με την NASA και έχουν ανακαλύψει καινούργιους πλανήτες, μαύρες τρύπες και ηχητικά μηνύματα από άλλους γαλαξίες.”

Αρχίσατε και με την new age μουσική και είχατε και τα πρώτα cd σας. Ποιά εποχή μιλάμε;

Άρχισα με μουσική κλασική και ταινιών. Δεν ξέρω γιατί εκείνη την εποχή η μουσική της Enya Tangerine Dream και άλλων την βρίσκαμε στην κατηγορία New Age μουσική, ενώ στην πραγματικότητα ήταν ηλεκτρονική μουσική με επιρροές ambient. Η New Age μουσική είναι η τωρινή Ambient μουσική.

Ποιά είναι η εξέλιξη της μουσικής σήμερα και ποιό το μέλλον της;

Η σημερινή ambient μουσική έχει εξελιχθεί πολύ. Επίσης παράλληλα με την ambient τώρα έχουμε trans house synthwave. Η μουσική εξελίσσεται συνέχεια. Μπορούμε να βρούμε ambient μουσική σε έργα ταινιών που παίζεται παράλληλα με ορχηστρική μουσική όπου δίνει μια διαφορετική ακουστική κατεύθυνση ηχητικά. Η ambient μουσική επίσης βοηθάει και στο sound design μιας ταινίας. Ένα παράδειγμα είναι η τελευταία ταινία του Villeneuve Blade Runner 2049. Σε αυτήν την ταινία ακούμε την μουσική αλλά πολλές φορές η μουσική είναι εάν sound design το οποίο εμπλουτίζει την εικόνα και τα ηχητικά εφέ.

Τι σημαίνει μουσική για εσάς αλλά και τι σημαίνει για τον κόσμο;

Νομίζω πως η μουσική σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους ανάλογα με τις ατομικές τους εμπειρίες, το πολιτιστικό υπόβαθρο και τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Για μερικούς ανθρώπους, η μουσική είναι μια μορφή ψυχαγωγίας που φέρνει χαρά και ευχαρίστηση στη ζωή τους. Μπορεί να ακούσουν τα αγαπημένα τους τραγούδια για να χαλαρώσουν ή να ξεκουραστούν μετά από μια κουραστική μέρα ή για να ενθουσιαστούν για ένα συμβάν ή ένα σημαντικό γεγονός. Για άλλους, η μουσική είναι ένας τρόπος να εκφραστούν δημιουργικά, είτε γράφοντας, είτε συνθέτοντας είτε ερμηνεύοντας τη δική τους μουσική.

Η μουσική μπορεί να είναι ένα ισχυρό μέσο για την αυτοέκφραση και μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να συνδεθούν με άλλους που μοιράζονται παρόμοια ενδιαφέροντα και πάθη. Επιπλέον, η μουσική μπορεί επίσης να έχει θεραπευτική επίδραση στα συναισθήματα και την ψυχική υγεία των ανθρώπων. Μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του στρες και του άγχους, στην προώθηση της χαλάρωσης και ακόμη και στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας και της μνήμης. Συνολικά, η μουσική είναι μια πολύπλευρη και καθολική γλώσσα που έχει τη δύναμη να συνδέει ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς και υπόβαθρα, να προκαλεί ένα ευρύ φάσμα ενδιαφέροντος και συναισθημάτων.

Πως βλέπετε την ελληνική μουσική; Την θεωρείται ότι έχει επίπεδο;

Υπάρχουν πρόσωπα που δεν φαίνονται αλλά έχουν προοπτική διεθνούς καριέρας; Νέο ελληνική μουσική όπως τραπ και ποπ δεν ακούω. Ακούω όμως έντεχνη Ελληνική μουσική όπως Μάνος Χατζηδάκης, Θεοδωράκης, Νίκος Τερζής ,Σπανουδάκης και Παπαδημητρίου. Επίσης μου αρέσει πολύ η μουσική του Στέφανου Κορκολή. Είμαι σίγουρη πως υπάρχουν καλλιτέχνες οι οποίοι είναι αξιόλογοι αλλά δεν προβάλλεται η δουλειά τους από τα ελληνικά ΜΜΕ. Δεν ξέρω ποιος είναι ο λόγος αλλά ναι υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι ερμηνευτές και σύνθετες τους οποίους δεν ξέρουμε.

Τι είναι το ο Dolby Atmos που έχετε μιλήσει πολλές φορές;

Το Dolby Atmos είναι μια τεχνολογία ήχου surround που αναπτύχθηκε από την Dolby Laboratories, η οποία έχει σχεδιαστεί για να δημιουργεί μια πιο καθηλωτική εμπειρία ήχου. Αντί να έχει μόνο μια παραδοσιακή ρύθμιση ηχείων 5.1 ή 7.1, το Dolby Atmos προσθέτει κανάλια ύψους για να δημιουργήσει μια τρισδιάστατη εμπειρία ήχου. Όποτε βρίσκουμε συστήματα ήχου σε σπίτια ή σε σινεμά με 7.1.2 -7.14-11.1.2 ηχεία. Σε ένα σύστημα Dolby Atmos, τα ηχεία τοποθετούνται όχι μόνο μπροστά και πίσω από τον ακροατή, αλλά και από πάνω, επιτρέποντας στους ήχους να τοποθετούνται και να μετακινούνται με μεγαλύτερη ακρίβεια στον εικονικό χώρο. Αυτό δημιουργεί ένα πιο ρεαλιστικό και φυσικό περιβάλλον ήχου, καθώς οι ήχοι ακούγονται από συγκεκριμένες τοποθεσίες και όχι μόνο από αριστερά ή δεξιά, ή μπροστά ή πίσω.

Το Dolby Atmos χρησιμοποιείται σε διάφορες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων κινηματογράφων, οικιακών κινηματογράφων και φορητών συσκευών, και γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές και στη μουσική βιομηχανία. Ορισμένες υπηρεσίες ροής όπως το Netflix και η Disney+ προσφέρουν περιεχόμενο σε Dolby Atmos και πολλές ταινίες κυκλοφορούν στο Dolby Atmos στους κινηματογράφους. Συνολικά, το Dolby Atmosείναι μια προηγμένη τεχνολογία ήχου που βελτιώνει την εμπειρία δημιουργώντας μια πιο καθηλωτική και ρεαλιστική σκηνή ήχου. Μπορείτε να ακούσετε Dolby Atmos μουσική από την Αpple Music. Στο συγκεκριμένο streaming service τα άλ- μπουμ μου είναι στα τοπ Charts!

Τι σημαίνει κλασική μουσική που ακούμε πόσο καλό μας κάνει;

Η κλασική μουσική είναι ένα είδος μουσικής που ξεκίνησε στην Ευρώπη κατά την κλασική περίοδο, περίπου μεταξύ των μέσων του 18ου και των αρχών του 19ου αιώνα. Χαρακτηρίζεται από τη χρήση ορχηστρικών οργάνων, πολύπλοκων αρμονιών και επίσημων δομών όπως σονάτες, κονσέρτα και συμφωνίες. Η κλασική μουσική εκτιμάται εδώ και αιώνες για την καλλιτεχνική και πολιτιστική της αξία. Συχνά θεωρείται σύμβολο υψηλής κουλτούρας και είχε σημαντικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της δυτικής μουσικής. Ωστόσο, πέρα από την πολιτιστική και ιστορική της σημασία, η κλασική μουσική έχει επίσης μια σειρά από οφέλη για την υγεία και την ευημερία μας. Έρευνες έχουν δείξει ότι η ακρόαση κλασικής μουσικής μπορεί να έχει θετική επίδραση στη διάθεσή μας, μειώνοντας τα συναισθήματα άγχους και προάγοντας τη χαλάρωση. Έχει επίσης βρεθεί ότι βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία, τη μνήμη και την ικανότητα μάθησης, καθιστώντας την ένα χρήσιμο εργαλείο για τη μελέτη και την ενίσχυση της δημιουργικότητας.

Γράφετε ξέρουμε μουσική για την ΝΑSA, για ταινίες στο Χόλιγουντ κτλ. Πείτε μας τι έχετε κάνει στο τομέα και τι σχεδιάζετε;

Έχω γράψει μουσική, για ντοκιμαντέρ διαστημικά. Είμαι συνθέτρια για την ESO The European Southern Observatory, η οποία συνεργάζεται με την NASA και έχουν ανακαλύψει καινούργιους πλανήτες, μαύρες τρύπες και ηχητικά μηνύματα από άλλους γαλαξίες. Όλες αυτές τις ανακαλύψεις τις κάνουμε ταινίες για να ενημερωθεί ο κόσμος. Επίσης έχω δουλέψει σε αμερικανικά σίριαλ και τρέϊλερ ταινιών του Χόλιγουντ.

Πόση σημασία έχει ο ήχος που ακούμε να τον ακούμε σωστά;

Η ακρόαση μουσικής με ένα καλό σύστημα ήχου είναι σημαντική γιατί μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία ακρόασης και να σας επιτρέψει να εκτιμήσετε πλήρως τις αποχρώσεις της μουσικής. Ένα σύστημα ήχου υψηλής ποιότητας μπορεί να αναπαράγει τη μουσική όπως προοριζόταν να ακουστεί από τον καλλιτέχνη, με ευρύτερο δυναμικό εύρος, ακριβέστερη απόκριση συχνότητας και μεγαλύτερη ευκρίνεια. Με ένα καλό ηχοσύστημα, μπορείτε να ακούσετε λεπτομέρειες στη μουσική που μπορεί να χάσετε με σύστημα χαμηλότερης πιστότητας, όπως οι λεπτές αποχρώσεις στη φωνή ενός τραγουδιστή, οι λεπτές αποχρώσεις μιας ακουστικής κιθάρας ή ο πλούτος της ορχήστρας.

Ένα καλό σύστημα ήχου μπορεί επίσης να βελτιώσει τη συνολική επίδραση και τη συναισθηματική απήχηση της μουσικής, επιτρέποντάς μας να αισθανόμαστε τη μουσική πιο βαθιά. Η ακρόαση μουσικής σε ένα ηχητικό σύστημα κακής ποιότητας μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, οδηγώντας σε παραμόρφωση και απώλεια πιστότητας. Αυτό μπορεί να είναι απογοητευτικό για τους ακροατές και μπορεί να μειώσει τη συνολική εμπειρία της μουσικής. Συνοπτικά, ενώ είναι δυνατό να απολαύσετε μουσική σε οποιοδήποτε σύστημα, η επένδυση σε ένα καλό σύστημα ήχου μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία ακρόασης και να σας επιτρέψει να εκτιμήσετε πλήρως την ομορφιά και την πολυπλοκότητα της μουσικής.

“Οι πλατφόρμες ροής όπως το Spotify και η Apple Music έχουν γίνει ο κύριος τρόπος με τον οποίο πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν μουσική και αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο δημιουργίας, διανομής και δημιουργίας εσόδων της μουσικής.”

Πως έρχεται μια σπουδαία σύνθεση; Και πως έρχεται και η έμπνευση; Υπάρχουν παράγοντες που παίζουν ρόλο στο πότε;

Οι συνθέτες μπορούν να εμπνευστούν για να γράψουν μουσική με διάφορους τρόπους και η έμπνευση μπορεί να προέλθει από ένα ευρύ φάσμα πηγών. Μερικοί συνθέτες αντλούν έμπνευση από τις προσωπικές τους εμπειρίες, την καθημερινή τους ζωή και συναισθήματα. Μπορεί να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους εμπειρίες ζωής ως πηγή έμπνευσης ή να εξερευνήσουν παγκόσμια θέματα όπως η αγάπη, η απώλεια ή η χαρά. Άλλοι συνθέτες μπορεί να εμπνέονται από τον κόσμο γύρω τους, όπως η ομορφιά της φύσης, οι ήχοι της πόλης ή η πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων. Μπορεί να εμπνέονται από τη λογοτεχνία, από μια ταινία, ή άλλες μορφές πολιτισμού και να τις χρησιμοποιούν ως αφετηρία για τη μουσική τους. Μερικές φορές, οι συνθέτες μπορεί να εμπνέονται από συγκεκριμένα μουσικά στοιχεία ή τεχνικές, όπως ένας συγκεκριμένος ρυθμός, μελωδία ή αρμονία. Μπορούν να αντλήσουν έμπνευση από άλλους μουσικούς, σύγχρονους και ιστορικούς, και να ενσωματώσουν στοιχεία από διαφορετικά μουσικά στυλ και παραδόσεις στη δουλειά τους.

Επιπλέον, ορισμένοι συνθέτες μπορεί να προσεγγίσουν τη δημιουργική διαδικασία με μια πιο συστηματική ή αναλυτική προσέγγιση. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν μαθηματικές ή επιστημονικές αρχές για τη δομή της μουσικής τους ή να ακολουθήσουν ορισμένους κανόνες και συμβάσεις κλασικής σύνθεσης. Συνολικά, η έμπνευση για τη συγγραφή μουσικής μπορεί να προέλθει από διάφορες πηγές και η δημιουργική διαδικασία μπορεί να επηρεαστεί από ένα ευρύ φάσμα παραγόντων. Τελικά, αυτό που εμπνέει έναν συνθέτη να γράψει μουσική είναι άκρως προσωπικό και μπορεί να διαμορφωθεί από έναν μοναδικό συνδυασμό επιρροών και εμπειριών.

Ποια ήταν τα κορυφαία ονόματα που θαυμάζατε και σας επηρέασαν;

Προσωπικά μου αρέσουν όλοι οι μεγάλοι της κλασικής μουσικής και επίσης μοντέρνοι σύνθετες κινηματογράφου και ηλεκτρονικής μουσικής. Ο κάθε συνθέτης που θαυμάζω είναι διαφορετικός και πρωτότυπος. Δεν ξεχωρίζω πχ τον Μπετόβεν από τον Ντεμπυσσύ. Ούτε τον Τζον Γουίλιαμς από τον Ενιο Μορικόνε.

Ποιο είναι το μέλλον της μουσικής μετά από χρόνια;

Η πρόβλεψη του μέλλοντος της μουσικής είναι δύσκολη, καθώς είναι μια διαρκώς εξελισσόμενη μορφή τέχνης που αλλάζει συνεχώς και προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και τις πολιτιστικές τάσεις. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές τάσεις και εξελίξεις που μπορεί να διαμορφώσουν το μέλλον της μουσικής τα επόμενα χρόνια. Όπως το Streaming και ψηφιακή διανομή. Η ανάπτυξη της ροής μουσικής και της ψηφιακής διανομής είχε ήδη σημαντικό αντίκτυπο στη μουσική βιομηχανία και αυτή η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί στο μέλλον. Οι πλατφόρμες ροής όπως το Spotify και η Apple Music έχουν γίνει ο κύριος τρόπος με τον οποίο πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν μουσική και αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο δημιουργίας, διανομής και δημιουργίας εσόδων της μουσικής. Επίσης έχουμε το AI και μηχανική μάθηση.

Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση χρησιμοποιούνται ήδη στην παραγωγή και σύνθεση μουσικής και αυτές οι τεχνολογίες είναι πιθανό να διαδραματίσουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στο μέλλον. Το AI μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση και την κατηγοριοποίηση της μουσικής, τη δημιουργία νέων μουσικών ιδεών και τη δημιουργία προσαρμοσμένων εμπειριών ακρόασης για μεμονωμένους ακροατές. Ακόμα έχουμε την Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα. Τι σημαίνει. Οι τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας Virtual Reality έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν καθηλωτικές και διαδραστικές μουσικές εμπειρίες που υπερβαίνουν τις παραδοσιακές ρυθμίσεις συναυλιών. Αυτές οι τεχνολογίες θα μπορούσαν να χρησιμο- ποιηθούν για τη δημιουργία εικονικών συναυλιών και μουσικών φεστιβάλ ή για τη βελτίωση της εμπειρίας ακρόασης με νέους και καινοτόμους τρόπους.

Τέλος το διαδίκτυο έχει ήδη διευκολύνει τους μουσικούς να συνεργάζονται σε μεγάλες αποστάσεις και αυτή η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί και στο μέλλον. Μπορεί να προκύψουν νέες τεχνολογίες και πλατφόρμες που διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τους μουσικούς να συνεργάζονται και να δημιουργούν μουσική μαζί, ανεξάρτητα από την τοποθεσία τους. Καθώς η μουσική γίνεται πιο παγκόσμια και ποικιλόμορφη, είναι πιθανό να δούμε περισσότερη ανάμειξη ειδών και πειραματισμούς στο μέλλον. Οι μουσικοί μπορούν να βασιστούν σε ένα ευρύτερο φάσμα μουσικών παραδόσεων και στυλ και να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες και τεχνικές παραγωγής για να δημιουργήσουν νέους ήχους και στυλ.

Συνοψίζοντας, το μέλλον της μουσικής είναι πιθανό να διαμορφωθεί από έναν συνδυασμό τεχνολογικών προόδων, νέων μοντέλων διανομής και πολιτιστικών τάσεων. Αν και είναι δύσκολο να προβλέψουμε ακριβώς πώς θα είναι το μέλλον της μουσικής, αυτές οι τάσεις είναι πιθανό να συνεχίσουν να διαμορφώνουν και να επηρεάζουν τη μουσική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια.

WHO IS WHO


Η Τζένιφερ Αθηνά Γαλάτη γεννημένη στον Καναδά και κόρη Ελλήνων μεταναστών, μετακόμισε στην Αθήνα το 1978 ως παιδί, και εκεί πήρε τα πρώτα της μαθήματα μουσικής. Στην συνέχεια επέστρεψε στον Καναδά όπου και διαμένει μόνιμα. Και σαν συνθέτρια χάραξε νέες κατευθύνσεις στη σύνθεση, ξεπερνώντας τα όρια της κλασικής ενορχήστρωσης με τη χρήση ηλεκτρονικών οργάνων. Πρωτοστατεί στην ενσωμάτωση ηλεκτρονικών οργάνων που παράγονται από υπολογιστή σε συνδυασμό με πραγματική ορχήστρα για τη δημιουργία ταινιών. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της, έχει λάβει πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία .

Τα έργα της περιλαμβάνονται σε πολλά τρέιλερ, ντοκιμαντέρ IMAX, τηλεοπτικές σειρές και ταινίες. Είναι επίσης συνθέτρια για τον διαστημικό οργανισμό ESO The European Southern Observatory που συνεργάζεται με την NASA και όπου έχει γράψει μουσική για διαστημικά ντοκιμαντέρ IMAX και για τηλεόραση.

Έργα της στην κλασική μουσική έχουν παρουσιαστεί στο ραδιόφωνο CBC και στο Radio Canada. Ακόμα είναι καθηγήτρια στο Royal Conservatory of Music του Τορόντο. Επίσης έχει γυρίσει πολλές δικές της ταινίες ως σκηνοθέτης και παραγωγός τις οποίες έχουν δει εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία Youtube τον Οκτώβριο του 2022 τις έδωσε το silver button βραβείο επειδή ξεπέρασε τους 100 χιλιάδες συνδρομητές στο επίσημο κανάλι της.

-Οι φωτογραφίες είναι από το προσωπικό αρχείο της κ. Γαλάτη
*To κανάλι της στο you tube είναι το
https://youtube.com/@jennifergala