Νίκος Κοροβέσης :«Δημιουργούμε την νέα ταυτότητα της Δυτικής Ελλάδας»

Η Δυτική Ελλάδα έχει πολύ μεγάλες τουριστικές δυνατότητες και ήδη αποτελεί αγαπημένο προορισμό για Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Ποιες είναι οι κύριες δράσεις ως προς την προβολή της περιοχής της χωρικής σας αρμοδιότητας, κυρίως στο εξωτερικό;

Ειδικά για την τουριστική περίοδο 2022-2023 έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής προσαρμοσμένος πάντα στις νέες συνθήκες της μετά covid εποχής:

  • Υλοποιείται σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας η προβολή του νέου μας branding υπό τη διακριτική ονομασία OlympianLan με καμπάνια στο εξωτερικό .
  • Ξεκίνησε η λειτουργία του νέου και καινοτόμου σάιτ τουριστικής προβολής (www.olympianland.gr)
  • Υλοποιούμε στοχευμένες δράσεις φιλοξενίας δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων από Ελλάδα και εξωτερικό
  • Συμμετέχουμε σε Β2Β ημερίδες στην Ελλάδα και το εξωτερικό – στοχεύουμε σε αγορές που ταιριάζουν στα μέτρα μας
  • Επεκτείνουμε τη συμμετοχή μας σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού μέσω ΕΟΤ (TTR, Ρουμανίας, IFT, Σερβίας, ΙΜΤΜ, Ισραήλ, ΒΙΤ, Ιταλία, ΙΤΒ, Γερμανία, FERIENMESSE, Αυστρία, IFTM Γαλλία, TTG, Ιταλία, WTM, Ηνωμένο Βασίλειο, ITTF Πολωνία) και μεμονωμένα(ΔΕΘ, PHILOXENIA Θεσσαλονίκη, ERGOMARATHON,Ημιμαραθώνιος, AITE, Αθήνα) προκειμένου να διευρύνουμε το κοινό μας και να αυξήσουμε τους δυνητικούς επισκέπτες
  • Δημιουργούμε νέο οπτικοακουστικό υλικό και οργανώνουμε δράσεις προβολής της Περιφέρειας με τον φοιτητικό πληθυσμό, με σκοπό την αύξηση της κινητικότητας του φοιτητών εξωτερικού στην περιοχή μας. Και συνεχίζουμε δράσεις προβολής του Θρησκευτικού Τουρισμού μέσω της δημιουργίας οπτικοακουστικού υλικού, καθώς και μέσω της αλληλεπίδρασης και της βιωματικής πρακτικής με προσκυνητές  και επισκέπτες της περιοχής μας.
  • Κάνουμε χρήση καινοτόμων τεχνολογιών μέσω των οποίων προβάλλονται ειδικά θεματικά προϊόντα (VR) και η περιοχή μας και πραγματοποίηση ψηφιακών B2B συναντήσεων επιχειρήσεων τουριστικού ενδιαφέροντος (ξενοδοχεία, καταλύματα)  με διεθνείς και εσωτερικούς εκπροσώπους της τουριστικής αγοράς (τουριστικοί πράκτορες) π.χ. αποτύπωση σε αξιοθέατα ορεινών περιοχών της Ηλείας και ανάδειξή τους ως τουριστικοί προορισμοί
  • Υλοποιούμε ειδικές διαφημιστικές καμπάνιες μέσω τηλεόρασης,  διαδικτύου  και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, στη βάση ανάπτυξης των παραπάνω καινοτόμων προϊόντων.
  • Ενισχύουμε τα μέσα διαφημιστικής προβολής μέσω παραγωγής ειδικών εντύπων (φυλλάδια σε ελληνικά και άλλες γλώσσες, χάρτης ΠΔΕ, καρτ ποστάλ) προκειμένου να ενδυναμωθεί η παρουσία μας.
  • Υλοποιούμε στοχευμένες δράσεις προβολής που αναδεικνύουν την ιδιαίτερη τουριστική ταυτότητά μας, μέσα από την προβολή πολιτισμικών και αθλητικών ενεργειών και γαστρονομικών εκδηλώσεων
  • Προβάλλουμε τις τοπικές συνταγές και προϊόντα παραγωγών της Περιφέρειας στο πλαίσιο υλοποίησης της δράσης Ελληνικό Παραδοσιακό Πρωινό ΠΔΕ

Όλα αυτά δεν απαιτούν πόρους, χρηματικούς και ανθρώπινους;

Ναι φυσικά και απαιτούνται και γι΄αυτό τα ποσά που επενδύουμε στον Τουρισμό είναι τουλάχιστον 8 φορές πιο πάνω από τον προϋπολογισμό που παραλάβαμε από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, όπου τότε ο συνολικός προϋπολογισμός δεν ξεπερνούσε τις 100.000,00 ενώ δεν υπήρχε καν  πρόβλεψη για χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ. Ειδικά, για την περίοδο 2021-2023  υλοποιούμε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μέσω ΕΣΠΑ ποσού € 4 εκ. και παράλληλα υλοποιούμε πρόγραμμα τουριστικής προβολής μέσω ΚΑΠ ύψους περίπου € 550.000 μόνο για το 2023.

Επιπλέον δαπανούμε :

  • € 150.000 ανά έτος για συμμετοχή σε εκθέσεις
  • € 400.00 ανά έτος για διαφήμιση σε Ελλάδα και εξωτερικό
  • € 110.000 ανά έτος για δημιουργία και παραγωγή υπάρχοντος και νέου υλικού τουριστικής προβολής
  • € 250.000 ανά έτος για δημιουργία και επέκταση της ιστοσελίδας τουριστικής προβολής με νέες εφαρμογές
  • € 100.000 ανά έτος για εκπαίδευση επαγγελματιών του τουρισμού

 

Έχουν αρχίσει να γίνονται ορατά τα αποτελέσματα των προσπαθειών αυτών;

Ήδη έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας των περιοχών μας , ενώ μεγάλο βήμα και ώθηση για τον τουρισμό μας ήταν οι πτήσεις τσάρτερ από το Ισραήλ στο αεροδρόμιο του Αράξου.

Πιστεύεται ότι ο εθνικός οδικός άξονας ήταν τροχοπέδη για τον τουρισμό τα τελευταία χρόνια;

Πράγματι το οδικό δίκτυο που μας συνδέει με την πρωτεύουσα και με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας ήταν πάντοτε το αγκάθι στον επισκέπτη καθώς η μετάβαση στους νομούς Αχαϊας και Ηλείας ήταν δύσκολη και όχι ιδιαίτερα ασφαλής. Ήδη με συστηματική προσπάθεια από τον Περιφερειάρχη και όλο του το επιτελείο και με προσωπική προσπάθεια όλων μας, ξεκίνησε πλέον ο νέος δρόμος που θα προσφέρει πάνω από όλα ασφάλεια και γρήγορη μετάβαση στην περιοχή μας. Είναι απολύτως βέβαιο ότι με την παράδοση του νέου δρόμου σε ένα χρόνο ο τουρισμός  θα αυξηθεί ραγδαία.

 

  1. Ποιος ήταν ο κύριος στόχος για εσάς μόλις αναλάβατε αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού; 

Σε σχέση με ό,τι παραλάβαμε ως νέας Περιφερειακή Αρχή συνολικά, το στοίχημα ήταν να αναδείξουμε σύντομα βασικά στοιχεία του οράματος και του προγραμματισμού μας. Αρχικά  με στρατηγικό στόχο την οριζόντια και ισομερή ανάπτυξη σε όλη τη Δυτική Ελλάδα, κατανέμοντας σε κάθε μία περιφερειακή ενότητα το 1/3 του προϋπολογισμού.

 

Το 2020 σχεδιάσαμε το πρώτο ΕΣΠΑ Τουρισμού της Δυτικής Ελλάδας με πόρους που άγγιξαν τα 4 εκατομμύρια ευρώ, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητες προβολής της Δυτικής Ελλάδας στο εξωτερικό. Πλέον στόχος μας είναι ένα νέο ΕΣΠΑ για τα επόμενα έτη αξίας 5 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε η Δυτική Ελλάδα να προβάλλεται διεθνώς με τα πιο σύγχρονα μέσα όπως της αξίζει.

Ήδη, νέες αγορές, όπως αυτή τη Ισραήλ, πλαισιώνουν τον τουριστικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας αυξάνοντας κατακόρυφα τις αφίξεις επισκεπτών σε πανελλαδικό επίπεδο.

Και στον Πολιτισμό φέραμε πολύ σημαντικές αλλαγές που είχε ανάγκη ο τόπος. Η Περιφέρεια ξέφυγε από το «κλισέ» της συμμετοχής της σε δράσεις συλλόγων και φορέων. Πλέον από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σχεδιάζεται και υλοποιείται Ενιαίο Πρόγραμμα Πολιτισμού με πάνω από 250 δράσεις κατά έτος τα τελευταία δυο έτη. Σπουδαίοι καλλιτέχνες και μουσικά σύνολα κατακλύζουν πλατείες και θέατρα προσφέροντας ψυχαγωγία και παιδεία στο κοινό. Πλέον η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας διεκδικεί πόρους από ΕΣΠΑ ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ για τον Πολιτισμό.

Και όλα αυτά μέσα σε μια μόνο θητεία, μια πρώτη θητεία με σπουδαίες εμπειρίες και σπουδαίους ανθρώπους. Πάντα κοντά στην καθημερινότητα του πολίτη, με σεμνότητα και ανθρωπιά!

who is who

Ο Νίκος Κοροβέσης γεννήθηκε στις 10 Ιουνίου 1980.Με καταγωγή από το Γραμματικό του Μαραθώνα Αττικής και τον Κακόβατο Ηλείας, μεγάλωσε μέχρι τα 24 χρόνια του στην Αθήνα ενώ επισκεπτόταν τακτικά τον Κακόβατο όπου διέμενε μόνιμα ο αγαπημένος του παππούς Νίκος Κουρουβάνης, ιδιοκτήτης ψαροταβέρνας που αποτελούσε σημείο αναφοράς.

Το 2000 ο Νίκος Κοροβέσης πήρε την απόφαση να διαμείνει στον Κακόβατο όπου μαζί με την οικογένειά του ανέπτυξαν μία σημαντική επένδυση για την περιοχή, ένα ξενοδοχείο που κοσμεί πλέον τη γνωστή παραλία φιλοξενώντας πολύ συχνά πολιτικούς, θρησκευτικούς και επιχειρηματικούς παράγοντες όπως και ανθρώπους της τέχνης, του πολιτισμού και του αθλητισμού.

Το 2017 έχοντας έντονη την επιθυμία να προσφέρει και να ασχοληθεί με τα κοινά, ο Νίκος Κοροβέσης εντάχθηκε στην Πολιτική Ακαδημία της Νέας Δημοκρατίας και όπως ο ίδιος μας λέει «το άνοιγμα προς τη νεολαία του Κυριάκου Μητσοτάκη έδειχνε μονόδρομος εκείνη την εποχή για την επαναφορά της παράταξης στο τιμόνι της χώρας».

Το «βάπτισμα του πυρός» για τον Νίκο Κοροβέση στην πολιτική έγινε με την ενασχόλησή του στα τεκταινόμενα του νομού Ηλείας. Καθώς δεν συμμετείχε στο ψηφοδέλτιο των εθνικών εκλογών του 2019, είπε ένα μεγάλο «ναι» στο κάλεσμα του υποψήφιου τότε Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη.

 

Εξελέγη 2ος Περιφερειακός Σύμβουλος στην Ηλεία και ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του Πολιτισμού και του Τουρισμού με αρμοδιότητες σε Ηλεία, Αχαΐα και Αιτωλοακαρνανία.