Ρένα Ρίγγα : “Όταν μια σειρά κάνει τον κύκλο της δεν την ξαναζωντανεύεις”

Η σεναριογράφος των μεγάλων επιτυχιών Ρένα Ρίγγα σε μια σπάνια συνέντευξη, μιλάει για όλους και για όλα, στο περιοδικό «Πατρινόραμα- hellenic» και την δημοσιογράφο Ευτυχία Λαμπροπούλου

Η υπογραφή της ταυτόσημη της επιτυχίας, το έργο της τεράστιο, το χιούμορ της ανεπανάληπτο. Σειρές που παίζονται στην τηλεόραση και ξαναπαίζονται, θυμίζουν παλιές καλές ελληνικές ταινίες, ακόμα και αν επαναληφθούν χίλιες φορές, ο θεατής χίλιες και μια παραπάνω θα θέλει να τις δει. Η Ρένα Ρίγγα υπογράφει και η υπογραφή της ανεξίτηλη. «Καραμπόλα» Αnt1, «Νταντά για όλες τις δουλειές»Αnt1, «Άκρως οικογενειακόν» Αnt1, «Αμαρτίες Γονέων» Μega, «Σαν το σκύλο με τη γάτα» Αnt1 «Μπερδέματα» Αlpha, «Kαι sera sera» Ant1, «Εντιμότατοι κερατάδες» Αlpha, Ήρθε κι έδεσε» Μega, «Ευτυχισμένοι μαζί» Μega, «Φίλα το βάτραχό σου» Ant1 «M + M» Μega, «Πίσω στο σπίτι» Μega. Είναι κάποιες από τις πλέον δημοφιλείς σειρές που φέρουν την υπογραφή της, έχει αφήσει την σφραγίδα της και στον κινηματογράφο με τις επίσης αγαπημένες ταινίες, «THE BACHELOR 1» και «THE
BACHELOR 2» σε σκηνοθεσία Αντώνη Σωτηρόπουλου και Γιάννη Παπαδάκουαντίστοιχα.

Μας ταξίδεψε μέσα από το τηλεοπτικό σταθμό Οpen στην επαρχία της δεκαετίας του ’50 με την επιτυχημένη σειρά «Έρωτας Φυγάς» και ένα καστ καταξιωμένων και ταλαντούχων ηθοποιών Πέμη
Ζούνη, Αντώνη Καρυστινό, Σταύρο Σβήγκο, Σταύρο Ζαλμά, Έφη Παπαθεοδώρου, Γεράσιμο Γεννατά,
Μαρία Κωνσταντάκη, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Κώστα Κάππα, Κώστα Καζανά, Αρετή Πασχάλη, Λεωνίδα Καλφαγιάννη, Ντάνη Γιαννακοπούλου κ.α.

Σήμερα υπογράφει το σενάριο της σειράς «Μετά την φωτιά» που προβάλλεται από την τηλεόραση
του ΑΝΤ1 και αφορά τη ζωή τριών γυναικών, που μετά από μια καταστροφική πυρκαγιά, θα
προσπαθήσουν να ξαναχτίσουν τις  ζωές τους και να ακολουθήσουν τα αληθινά τους «θέλω».
Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά): Δημήτρης Αποστολόπουλος, Μάξιμος Γρηγοράτος, Κωνσταντίνος Δανίκας, Μαρία – Νεφέλη Δούκα, Λευτέρης Ελευθερίου, Άλκηστις Ζιρώ, Γιάννης Καράμπαμπας, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Ντόρα Μακρυγιάννη, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Θανάσης Μπανούσης, Προμηθέας Νεραττίνι, Ελπίδα Νικολάου, Λουκία Πιστιόλα, Αιμίλιος Ράφτης, Ζωή Ρηγοπούλου, Χάρης Σώζος, Nathan Thomas, Αινείας Τσαμάτης κ.α.

Πως από την Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τα μεταπτυχιακά στο Οικονομικό Ευρωπαϊκό Δίκαιο, φθάσατε να σας κατακτά η συγγραφή σεναρίων ή καλύτερα να μας κατακτάτε εσείς με την πένα σας;

Ό,τι και να κάνεις, όπου και να προσπαθήσεις να πας τη ζωή σου, εκείνη θα σε οδηγήσει εκεί που θα περάσεις καλύτερα. Αν δεν ακολουθήσεις την καρδιά σου θα είσαι δυστυχισμένος, εγώ αποφάσισα να είμαι ευτυχισμένη τουλάχιστον στη δουλειά μου.

Χρειάστηκε στα πρώτα τηλεοπτικά σας βήματα να χτυπήσετε κάποια πόρτα ή ήταν κάτι το νομοτελειακό να ασχοληθείτε με το χώρο της τηλεόρασης. Εσείς πήγατε σε αυτήν ή
η τηλεόραση σε εσάς;

Εγώ πήγα, γιατί η τηλεόραση δεν είχε ιδέα για τις δικές μου ανάγκες και λαχτάρες. Ούτε καν ότι υπήρχα
φανταζόταν. Φυσικά, χτυπάς πόρτες στην αρχή και αν το θέλεις πολύ τις χτυπάς δυνατά και συνεχόμενα μέχρι να σου ανοίξουν.

Κάθε φορά που γράφατε ένα σενάριο νοιώθατε ότι θα κάνει την επιτυχία που έκανε;

Δε νομίζω ότι κανένας από μας που γράφουμε είμαστε σίγουροι ότι θα κάνουμε επιτυχία. Μπορεί να αισθανόμαστε ότι είμαστε σε καλό δρόμο ή κάτι να μας χαλάει ενστικτωδώς αλλά σιγουριά δεν έχουμε ποτέ γιατί τελικός κριτής είναι το κοινό και το κοινό είναι απρόβλεπτο.

Πιστεύατε ότι μετά από 25 χρόνια περίπου, θα αγκάλιαζε το κοινό τόσο πολύ τις σειρές που υπογράφατε, ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που καθιστά τις ιστορίες σας διαχρονικές;

Οι ήρωές μου είναι καθημερινοί. Υπάρχουν κάποια στοιχεία που είναι διαχρονικά, είναι αταβιστικά, είναι αρχετυπικά. Ντύνω τους ήρωές μου με τέτοια στοιχεία που ακουμπάνε σε βαθύτερες ανάγκες, συμπεριφορές, αντιδράσεις. Αυτά είναι κομμάτια του συνειδητού και υποσυνείδητου όλων μας. Είναι αναγνωρίσιμα απ’ όλους, καταληπτά και οικεία… και έτσι γίνεται η ιστορία ή οι χαρακτήρες διαχρονικοί.

Από που αντλείτε τα θέματα με τα οποία καταπιάνεστε;

Από τους ανθρώπους γύρω μου. Παράδειγμα, τη σειρά «Πίσω στο Σπίτι», την σκέφτηκα όταν σε μια
φιλική μου οικογένεια λόγω κρίσης έχασε ο γιος την δουλειά του και επέστρεψε σπίτι του με όλη την
δικιά του οικογένεια, οπότε άρχισαν τα δύσκολα. Ε στη σειρά έβαλα τρία παιδιά να γυρίζουν πίσω στο σπίτι… Όλες οι ιστορίες είναι γύρω μας φτάνει να είμαστε δεκτικοί να τις ακούμε και να τις αισθανόμαστε.

Οι ήρωές σας, έχουν μια απίστευτη αμεσότητα με τον θεατή, ταυτίζεται ο θεατής μαζί τους, πως το καταφέρνετε αυτό το μαγικό;

Εξήγησα παραπάνω το συλλογικό ασυνείδητο του ανθρώπινου γένους, που είναι ταυτόσημο σε όλους
μας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη, σε όλες τις φυλές, τα χρώματα, τις τάξεις… Παίζοντας μ’ αυτά τα στοιχεία ταυτίζονται οι θεατές με τους ήρωες των ιστοριών και όταν ταυτιστούν μετά τους δείχνεις μέσα
από τις ιστορίες που φτιάχνεις, έναν εναλλακτικό τρόπο να αντιμετωπίζουν τη ζωή, τις δύσκολες και τις καλές τους μέρες.

Ποια δουλειά σας καθόρισε, που θα της βάζατε ένα συν παραπάνω;

Ξεχωρίζω τις δουλειές που είναι αυθεντικά δικές μου, που μπορώ γράφοντας να ζω στο δικό μου
σύμπαν. Στα φορμάτ που είναι ο κανόνας τα τελευταία χρόνια απλώς ξεχωρίζει ο καλός τεχνίτης από τον
λιγότερο καλό. Μ’ αρέσει να γράφω πρωτότυπες κομεντί, ιστορίες ανάλαφρες που οι ήρωες ξεπερνάνε τις δυσκολίες τους με χιούμορ, στωικότητα και αισιοδοξία. Γιατί σαν άνθρωπος έτσι πιστεύω ότι πρέπει να στεκόμαστε μπροστά στις τρικυμίες.

Ποια είναι εκείνη η δουλειά που αν γυρίζαμε το χρόνο πίσω θα θέλατε να της αλλάξετε κάτι και αν ναι τι θα ήταν αυτό;

Τις σπουδές μου, θα έδινα στη Φιλοσοφική σχολή και θα έκανα μεταπτυχιακό στην Ψυχολογία.

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε σειρές που έχουν αγαπηθεί στο παρελθόν να επανέρχονται με νέα πρόσωπα, εσείς ποια από τις σειρές σας θα θέλατε να φέρετε στο σήμερα;

Καμία. Όταν μια σειρά κάνει τον κύκλο της με επιτυχία δεν πιστεύω ότι πρέπει να την ξαναζωντανεύεις,
δεν έχει την ίδια περιέργεια το κοινό, δεν υπάρχει το ίδιο σασπένς που ναι ακόμη και σε μια κομεντί υπάρχει. Μ’ αρέσει που ξαναπαίζονται κάποιες από τις σειρές μου και ο κόσμος τις βλέπει ξανά και ξανά, μου λένε απ’ έξω ατάκες και τραγουδάνε τα τραγούδια… Όμως προτιμώ να σκέφτομαι καινούρια θέματα και ιστορίες.

Αφού σας ευχαριστήσω για την συνέντευξη που μας παραχωρήσατε, να αφήσω αυτή την ερώτηση για το τέλος. Η μυθοπλασία τα τελευταία χρόνια, κερδίζει επιτέλους την θέση που της αξίζει στην τηλεόραση, πως εισπράττετε αυτή την αλλαγή;

Τα κανάλια είναι εμπορικοί οργανισμοί που ανάλογα με την ζήτηση της αγοράς κινούνται. Με την καραντίνα υπήρξε μεγαλύτερη ζήτηση Για διασκέδαση στο σπίτι, οπότε ανέβηκε ανάλογα και η ζήτηση για τα τηλεοπτικά προϊόντα και σα συνέπεια για την μυθοπλασία. Εξάλλου το ΕΚΟΜΕ χρηματοδοτώντας τις σειρές βοήθησε σ’ αυτή την άνθηση. Το αν κερδίζει τη θέση που της αξίζει ή
όχι είναι θέμα ποιότητας. Από μια ποιοτική σειρά -και είναι μεγάλη συζήτηση τι σημαίνει αυτό- κερδίζει
και το κανάλι που την προβάλει και το κοινό που την παρακολουθεί και την ψηφίζει.

Ευχαριστώ πολύ από καρδιάς

Εγώ σ’ ευχαριστώ πολύ Ευτυχία μου, για την συνέντευξη και τις ουσιαστικές ερωτήσεις.

Το «πατρινόραμα -hellenic» συνεχίζει το ταξίδί του  με… όραμα !Κυκλοφορεί την Μεγάλη Εβδομάδα με διπλό εξώφυλλο στα περίπτερα όλης της χώρας και σε επιλεγμένα πρακτορεία τύπου